آشنایی با دراپ در کت و شلوار

کت و شلوار مجموعه‌ای از دسته‌ای از لباس فرم مردانه است که عمدتاً برای استفاده رسمی و اداری آقایان طراحی و تولید می‌شود. این مجموعه شامل یک کت و یک شلوار می‌باشد که به صورت متناسب و هماهنگ با یکدیگر تولید می‌شوند. این پوشاک برای مواقع رسمی و نیمه‌رسمی مناسب است و در اکثر کشورها از جمله ایران، به عنوان یک استایل رسمی برای مردان شناخته می‌شود. کت و شلوار به عنوان یک لباس رسمی و مناسب شناخته می‌شوند و برای مواقعی مانند مراسم عروسی، ملاقات‌های تجاری، مصاحبه کاری و رویدادهای خاص دیگر مناسب هستند. با انتخاب درست رنگ، طرح و مواد این پوشاک، می‌توان یک پوشش شیک، متناسب با فرمالیته موقعیت خلق کرد. لازم به ذکر است که طراحان مد و برندهای مختلف پوشاک، مدل‌ها و طرح‌های متنوعی از کت و شلوار ارائه می‌دهند. همچنین، انواع متفاوتی از کت و شلوار به صورت سفارشی نیز می‌توان تولید کرد تا به سلیقه و نیازهای خاص هر فرد پاسخ دهد. در این مقاله از سایت بن بیگی میخواهیم با مفهوم دراپ در کت و شلوار و سایزبندی کت و شلوار آشنا شویم.

در ارتباط با بحث کت شلوار برای آقایان بهتر است ابتدا از سایز آن شروع کنیم سایز کت و شلوار نباید زیاد بزرگ باشد تا سر شانه کت و شلوار فیت تن باشد. سایزگیری کت و شلوار ارتباط مستقیمی با دراپ دارد که در ادام به توضیح آن می‌پردازیم. قد کت و شلوار هم که معمولا سایز استاندارد است رعایت کردن سایز کت شلوار مردانه تاثیر چشم گیری در استایل شما دارد. قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد . قد آستین هم بهتر است به اندازه ای باشد که یکی، دو سانت  آستین پیراهن از زیر آن بیرون بزند . همچنین بهتر است  قد شلوار تا لبه پایین کفشتان برسد.

سایزگیری دور سینه
سایزگیری دور سینه

 

دراپ کت شلوار چیست؟

حتما تا به حال دیده اید که خیاطان و فروشندگان از واژه‌ی دراپ برای کت و شلوار استفاده می‌کنند. حالا برای مثال دراپ 6 یعنی چه؟ سایزبندی کت و شلوارها بر اساس  دراپ – Drop انجام میشود که در واقع اختلاف دور قفسه سینه و دور کمر است که به‌عنوان یک مقیاس اندازه‌گیری برای برش و دوخت انواع کت و شلوار مردانه به کار برده می‌شود. واحد اندازه گیری دراپ اینچ است و معمولا بین 2 تا 8 اینچ اندازه گیری می‌شود. کمترین دراپ که 2 است بیشتر برای استفاده کودکان تعریف شده است. دراپ ها بسته به نوع برش کت متفاوت اند ولی ۴، ۶ و ۸ دراپ های رایج می باشند .برای مثال در دراپ ۶، اختلاف دور سینه و دور کمر ۶ اینچ است.

در ادامه بقیه دراپ‌ها در کت و شلوار را توضیح می‌دهیم با ما همراه باشید.

کت شلوار دراپ 4 یا تنومند

در این مدل برش اختلاف دور سینه و کمر 4 اینچ است. اندازه‌ها در این نوع برش به این صورت مبباشد: قد کت و قد آستین کوتاه تر گرفته می‌شود و سایز کت و سایز شلوار بزرگ تر گرفته می‌شوند. خرید کت و شلوار دراپ 4 بیشتر برای افراد چاق و کسانی که قد کوتاهی نسبت به هیکلشان دارند استفاده می‌شود. در این برش اندازه کت با شلوار یکی نیست.

کت شلوار دراپ 6 یا استاندارد

در دراپ کت شلوار، دراپ 6 به دراپ استاندارد معروف است. در این مدل دراپ همانطور که از عنوان نیز معلوم است این دراپ بیشتر برای کسانی به کار می‌رود که اندامی متناسب دارند. یعنی؛ سایز آستین، قد کت و سایز کت همگی متناسب با اندازه استاندارد کت و شلوار مردانه است. در این دراپ اختلاف اندازه دور سینه و کمر 6 اینچ می‌باشد.

سایزگیری دور کمر شلوار
سایزگیری دور کمر شلوار

کت شلوار دراپ 8 یا ورزشی

این برش بیشتر برای افراد لاغر و یا افراد قد بلند و کسانی که قد آستین لباسشان یه مقدار از حالت طبیعی بیشتر است استفاده می‌شود. اختلاف دور سینه و کمر در این دراپ به اندازه 8 اینچ می‌باشد. تفاوت‌های این برش با برش استاندارد تفاوت‌هایی دارد. در این برس قد کت و آستین بلند تر است و سایز کت جذب‌تر است.

دراپ کت و شلوار های بن بیگی

در تولیدی بن بیگی تلاش می‌شود تا کت و شلوار ها را با دراب 6 که استاندارد است تولید کنند ولی از آنجایی که سایز تمامی مشتریان یکی نمی‌باشد. شرکت ما می‌تواند با انواع سایزها کت و شلوارهایی در انواع دراپ ها طراحی و تولید کند.

مقاله دراپ کت و شلوار
مقاله دراپ کت و شلوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند