بزرگترین مشکلات کارمندان با لباس فرم خود

عمده مشکلات کارمندان با لباس فرم خود

استفاده از لباس فرم در محیط کار برای شرکت های بزرگ و معتبر یک امر ضروری میباشد و کارمندان این شرکت ها موظف به رعایت آن و داشتن ظاهر رسمی و آراسته میباشند ولی در بعضی از مواقع در استفاده از فرم اداری اداری خود دچار مشکلاتی میشوند که در ادامه در مورد آنها توضیح میدهیم پس با ما همراه باشید.

این نکته قابل تامل است که هر شرکتی با توجه به نوع فعالیت و حجم کار خود نیاز به نوع خاصی از پارچه و دوخت ببه منظور تهیه لباس کار پیدا میکند که بتواند بیشترین بازدهی و راحتی را برای کارمندانش فراهم کند تا آنها نیز در انجام امور روزانه خود پویاتر باشند. واضح است که پارچه و دوختی که برای یونیفورم یک کسب و کار مناسب است ممکن است همان پارچه و دوخت برای کسب و کار دیگر کاملا نامناسب باشد پس اولین نکته در انتخاب نوع لباس فرم برای شرکت شناخت نیاز های و نوع فعالیت های آن شرکت است.

نکاتی مهمی که شرکت سفارش دهنده لباس برای پرسنل اداری خود میتواند به آن توجه کنند شامل موارد زیر است:

  • دمای محل کار کارمندان
  • نوع فعالیت فیزیکی کارمندان
  • مدت زمان استفاده کارمندان از لباس فرم
  • میزان ارتباط کارمندان با مشتری و ارباب رجوع شرکت
  • میزان بودجه خرید لباس فرم
  • تنوع لباس بخش های مختلف شرکت
  • محل استفاده لباس توسط پرسنل
  • تعداد دفعات مورد نیاز برای شستشو لباس
  • میزان چروک شدن لباس
  • مقاومت دوخت

در زیر به توضیح موارد ذکر شده در بالا میپردازیم

دمای محل کار کارمندان

شهری که محل شرکت در آن قرار دارد در انتخاب پارچه بسیار تاثیر گذار است برای مثال استان های شمالی و جنوبی ایران با میزان رطوبت بالا اکثرا درخواست دارند که در دوخت لباس آنها از آستری استفاده نشود یا استان های غربی کشور به دلیل سرما بیشتر از پارچه های گرماژ بالاتر استقبال میکنند

نوع فعالیت فیزیکی کارمندان

نوع فعالیت کارمندان شرکت در انتخاب نوع پارچه و مدل دوخت تاثیرگذار است برای مثال تعدادی از پرسنل در محیط خارج از شرکت فعالیت دارند و تعدادی در محیط داخل شرکت که معیار های انتخاب رنگ و میزان چروک شدن لباس میتواند مورد توجه قرار گیرد و پرسنلی که در هنگام استفاده ممکن است لباس آنها با کشش زیاد در تن مواجه شوند درخواست نوع دوخت دو دور دوخت را دارند یا برای مثال نوع جنب و جوش پرسنل مدیریتی با پرسنل اداری متفاوت میباشد در واقع مدیران درخواست لباس هایی با ایستایی بالاتر و کارمندان درخواست لباس با پارچه هایی با کشسانی بالاتر را دارند.

مدت زمان استفاده کارمندان از لباس فرم

مدت زمان استفاده شخص از لباس فرم بسیار مهم میباشد و در میزان شستشو لباس و چروکی پارچه و رنگ رفتگی و فرسایش پارچه تاثیر گذار است در واقع شرکت های برای مصرف یک سال کارمندان خود عمدتا دو دست لباس تهیه مینمایند.

میزان ارتباط کارمندان با مشتری و ارباب رجوع شرکت

میزان تعامل پرسنل با ارباب رجوع در انتخاب مدل لباس تاثیر گذار است عموما هتل ها یا بیمارستان ها برای پرسنل پذیرش خود از مدل های با خرجکار هایی با رنگهای زنده تر مانند آبی، قرمز، زرد استفاده میکنند

میزان بودجه خرید لباس فرم

یک پارامتر بسیار مهم در انتخاب لباس بودجه شرکت میباشد که باید با توجه به بودجه تایین شده بهترین لباس انتخاب گردد.

تنوع لباس بخش های مختلف شرکت

سازمان هایی هستند که به دلیل تعدد بخش ها در سازمان خود از مدل های گوناگون لباس فرم برای پرسنل خود استفاده میکنند مانند بیمارستان ها و فروشگاه های زنجیره ای

محل استفاده لباس توسط پرسنل

محل کار هر پرسنل در تعیین مدل لباس بسیار مهم است برای مثال کارمند در داخل شرکت فعالیت دارد یا خارج از آن یا میزان فعالیت فیزیکی آن برای مثال به کارهای کامپیوتری و دفتری خلاصه میشود یا لباس را برای شرکت در جلسات کاری و قراردادی مورد استفاده قرار میدهد.

تعداد دفعات مورد نیاز برای شستشو لباس

در بعضی از مشاغل میزان کثیف شدن لباس بیشتر است یا برای بعضی از مشاغل مانند بیمارستان و کلینیک های پزشکی به دلیل حساسیت بهداشت محیط تعداد شستشو لباس بیشتر است.

میزان چروک شدن لباس

عموما لباس هایی که پارچه آنها از پنبه بیشتری تهیه شده و لاکرا آن کم است و گرماژ پایین تری دارند بیشتر چروک میشوند.

مقاومت دوخت

در دوخت دوز لباس میتوان با توجه به مورد استفاده لباس از یک دور دوخت یا دو دور دوخت و حتی سه دور دوخت استفاده کرد.

 

One thought on “بزرگترین مشکلات کارمندان با لباس فرم خود

    • benyaminbeygi_9705 میگوید:

      سلام و ممنون از دقت نظر شما در ارتباط با مطالب سایت بن بیگی . لینک های مقاله بزرگترین مشکلات کارمندان با لباس فرم مجددا مورد بررسی قرا گرفت و تست شد. اما مشکلی در لینک ها مشاهده نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند