راهنمای انتخاب کمربند مناسب

اگرچه کمربند عضو کوچکی از اکسسوری‌های مربوط به لباس را تشکیل می دهد، , ,ولی در عین حال می تواند تغییری محسوس در استایل پوشش شما ایجاد نماید. یکی از مزیت های استفاده از کمربند این است که شما می توانید با لباس های قدیمی, ظاهری جدید برای خود ایجاد کنید. پس از این جزء کوچک اکسسوری ها غافل نشوید.

تقریباً میتوان گفت که کمربند در اکثر لباس های رسمی و لباس فرم از جمله لباس های فرم اداری مردانه , لباس های فرم اداری زنانه و حتی مانتو شلوار اداری و انواع کت و شلوار اداری در کنار کیف و کفش از اکسسوری‌های پر استفاده است.

دلیل اهمیت کمربند در لباس فرم اداری

 

راهنمای انتخاب کمربند زنانه:

خانم ها مقدم هستند, بنابراین اول به سراغ راهنمای انتخاب کمربند مناسب برای خانم ها میرویم. برای انتخاب درست کمربند زنانه باید به چند نکته  باید دقت کنید:

آگاهی از فرم اندامتان:

مهم ترین نکته به هنگام انتخاب کمربند ، آگاهی از نوع اندامتان است. در وهله اول باید فرم اندام خود را بشناسید. حال این نکات را مد نظر قرار دهید:

اگر اندام شما مستطیل شکل است ، پیشنهاد میکنیم که حتماً از کمربند استفاده کنید. کمربند در این نوع از تیپ اندامی به متمایز شدن بالاتنه و پایین تنه کمک خواهد کرد. استفاده از کمربند بر روی لباس هایی که از پایین تنه حالت گشاد پیدا می کنند برای شما ایده آل ترین حالت است.

اندام دایره (یا سیب)  جزو تیپ اندامی هستند که استفاده از کمربند به آنها پیشنهاد نمی شود. ولی اگر قصد استفاده از کمربند را دارید ، یک کمربند پهن به رنگ تیره به شما کمک می کند تا کمرتان باریک تر به نظر برسد.

اندام گلابی شکل مختار است که از هر نوع کمربندی استفاده کند.

اگر بالاتنه کوتاهی دارید از کمربندهای باریک و اگر بالاتنه بلندی دارید از کمر بند های پهن با رنگی متضاد استفاده کنید.

کمربند زنانه

استایل روزمره یا رسمی:

قبل از انتخاب کمربند در نظر بگیرید که کمربند را برای چه مناسبت یا استایلی می خواهید. عموماً کمربندهای کلاسیک بیشتر در موقعیت های رسمی تر استفاده می شوند. شکل ، جنس و کیفیت کمربند نیز مهم است. به طور کلی هرچه شکل و طرح کمربند ساده تر باشد رسمی تر است. از سوی دیگر جنس و کیفیت مرغوبتر کمربند هرچه بیشتر باشد برای موقعیت های رسمی مناسبتر است.

جنس کمربند :

جنس کمربند می تواند طیف گستردهای را در بر گیرد. از چرمی و فلزی گرفته تا پارچه ای.

کمربند چرمی کلاسیک ترین نوع کمربند محسوب می شود. اگر می خواهید فقط یک کمربند در کمد لباستان داشته باشید ما به شما کمربند چرمی را پیشنهاد می کنیم. چرا که این نوع کمربند با اکثر لباس های شما قابلیت ست شدن را دارد و شما می توانید هم در استایل های روزمره و در استایل های رسمی از آن استفاده کنید. کمربندهای چرم می توانند مصنوعی و یا طبیعی باشند.

 

 

 

کمربندهای جیر به نسبت غیر رسمی تر هستند و در استایل های روزمره کاربرد دارند.

کمربند های فلزی بیشتر جنبه فانتزی دارند و مناسب لباس هاس مجلسی هستند.

کمربندهای پارچه ای که بیشتر از جنس هایی مانند تور ، حریر ، ربان و … هستند نیز مناسب لباس های مجلسی ، عروس و لباس های شب می باشند. عموماً این کمربند ها با مروارید ، نگین و سنگ های تزیینی کار شده است.

طرح کمربند:

شما می توانید از کمربند طرحدار و یا ساده استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که عموماً کمربندهای طرحدار غیر رسمی تر هستند و اگر دوست دارید که از کمربند طرحدار استفاده کنید ، بهتر است آن را با لباس های ساده ست کنید. اما برای مناسبت های رسمی تر کمربند ساده با رنگی خنثی مناسب تر است.

شکل کمربند:

بهتر است همیشه در کمدتان دو کمربند داشته باشید. یکی کمربند پهن و دیگری کمربند باریک

کمربند پهن غیر رسمی تر است  و به باریک تر نشان دادن کمر شما کمک می کند . کمربند باریک کلاسیک تر است و می تواند استایل شما را کاملاً متفاوت سازد.

اگر بالاتنه بلندی دارید می توانید از هر دو نوع کمربند استفاده کنید . اما اگر بالاتنه کوتاهی دارید کمربند های باریک برای شما مناسب تر است.

 

راهنمای انتخاب کمربند های مردانه

راهنمای انتخاب کمربند مردانه

برای آقایان مهم ترین نکته انتخاب کمربند ، انتخاب سایز مناسب است. بنابراین در انتخاب کمربند دقت کنید که کمربند مناسب سایز کمر شما باشد.

در مرحله بعد باید ببینید که قصد دارید کمربند را برای چه مناسبت یا موقعیتی استفاده کنید. بنابراین می توانید کمربندتان را بر این اساس انتخاب کنید.

رنگ های کمربند برای آقایان معمولاً در سه رنگ مشکی ، قهوه ای روشن و قهوه ای تیره  دیده می شود. که آن را می توانید با رنگ لباس وشلوارتان ست کنید. البته همانطور که می دانید کمربند مشکی کمربندی است که با همه رنگ ها قابلیت ست شدن را دارد و کارایی بیشتری دارد.

در رابطه با سگک کمربندها نیز لازم است بدانید سگک های بزرگ برای مناسبت های غیر رسمی مناسب است. به عنوان مثال شلوار جین و شلوارهای کتانی مناسب این نوع کمربند ها می باشند. اما اگر می خواهید استایل رسمی تری داشته باشید بهتر است از سگک های کوچکتر استفاده کنید.

شما می توانید جنس و رنگ کمربند تان را با کفشتان ست کنید. به این صورت که اگر کمربند چرم مشکی انتخاب کرده اید ، کفشتان نیز از همان جنس و رنگ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند