6 نکته برای بهبود خدمات مشتریان در صنعت تعمیرات اتومبیل

شش نکته برای بهبود خدمات مشتریان در صنعت تعمیرات اتومبیل

هنگامی که صحبت از رضایت مشتری در صنعت خودرو می شود ، منظور ما فقط در مورد کیفیت تعمیراتی که انجام می دهید نیست. منظور ما در مورد خدماتی است که شما از لحظه ورود مشتریان به مجموعه تا لحظه ای که کلیدهای خودرو را به آنها تحویل می دهید،است . این خدمات ارائه شده به مشتریان طیف وسیعی را شامل می‍شود؛ از آراستگی ظاهری پرسنل, شامل مرتب بودن و تمیز بودن لباس کار و نحوه برخورد با مشتریان در پاسخگویی به سوالات و ابهاماتشان .

در بررسی آینده خرده فروشی اتومبیل در سال 2018، اکثر مصرف کنندگان گفتند که بیشتر از تجربه خرید اتومبیل خود تحت تأثیر تجربه تعمیر خودرو هستند.  به غیر از راضی کردن مشتریان، ارائه خدمات عالی به مشتری می تواند مزایای بیشماری را به همراه داشته باشد:

  • مشتریان به شما به عنوان متخصص اعتماد می کنند.
  • نظرات آنلاین بیشتر در مکان‌هایی مثل گوگل مپ و غیره و همچنین ذکر شدن برندتان در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام
  • برند سازی و ارجاع های بیشتر به سمت کسب و کار شما خواهد آمد

 

برای بهبود خدمات در فروشگاه خود و جلب مشتری در مشاغل تعمیرات خودرو ، این شش نکته را در خاطر داشته باشید:

 

  1. در نگاه اول دل مشتریان خود را بربایید:

 

مشتریان خودروسازی که با مشکلات خودروشان وارد مغازه شما می شوند ، معمولاً از حضور در آنجا خوشحال نیستند. آنها ممکن است استرس داشته باشند و یا خیلی نا امید باشند، حتی ممکن است عجله داشته باشند که سریع تر به جاده برگردند. با سلام کردن به آنها با لبخند و لحنی دوستانه ، به آنها احساس راحتی بدهید و از آنها بپرسید که چگونه می توانید کمکشان کنید.

شما باید با مشتری های خود همانند دوستان خود رفتار کنید، و با داشتن صبر و همدلی به آنها در آرامش کمک کنید.  چه افرادی اولین برخورد را با مشتریان دارند؟ مسلماً مسئولین بخش پذیرش. افراد حاضر در بخش پذیرش می‌بایست در کنترل تنش, افراد بسیار ماهری باشند. البته در کنار خصوصیات اخلاقی که این افراد میبایست داشته باشند, باید به جنبه های ظاهری هم توجه کرد. مثلا در انتخاب رنگ لباس کار برای پرسنل پذیرش بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.  اگر علاقمندید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با انتخاب رنگ مناسب برای لباس کار داشته باشید, پیشنهاد می‌کنم مقاله راهنمای انتخاب رنگ برای لباس کار و لباس فرم اداری را مطالعه نمایید.

 

  1. یک شنونده فعال باشید:

 

برخی از مشتریان ممکن است بخواهند هر صدای عجیب و غریب در ماشین یا عملکرد وسیله نقلیه خودشان را با جزئیات برای شما توضیح دهند. اگرچه ممکن است وقت آن را نداشته باشید، اما زمان گوش دادن به آنها را نیز در نظر بگیرید. نه تنها مشتری ممکن است اطلاعات شما را نسبت به مشکل پیش امده برای خودرو محک بزند، بلکه باعث می شود مشتری در فرایند تعمیرات خودرو, احساس احترام و اعتبار داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که هر مشتری را در حالی که زبان مثبت بدنتان را ارائه می دهید به چشم هایش هم نگاه کنید تا درک بهتری نسبت به موضوع را برای مشتریتان به وجود بیاورید.  وقتی پاسخ می دهید، سؤالات یا نگرانی های آنها را در حین پاسخ، خلاصه کنید تا نشان دهید که به آنها گوش کرده اید و درک می کنید که چه می گویند.

 

  1. ظاهر حرفه ای:

 

فیزیک ظاهری می تواند بر نحوه انجام کار خود و چگونگی مشاهده مشتری شما تأثیر بگذارد. به گفته مجله “inc” ، لباس فرم و لباس کار افراد اهمیت زیادی دارد زیرا مغز ما اطلاعات را از طریق یک “برش نازک” پردازش می کند. برش نازک فقط جزییات را در نظر می گیرد و نسبت به این جزییات داوری سریعی انجام می دهد.

مطمئن شوید که شما و تیم خود از لباس کارهای حرفه ای تعمیرات خودرو استفاده می کنید. لباس فرم حس انسجام را به خدمه شما ارائه می دهد و شما به مشتریان خود اطلاع می دهید که تیم شما کار را جدی و حرفه ای تلقی می کند. شما با داشتن ظاهری حرفه‌ای, در نظر مشتریان در نگاه اول, کاربلد و متخصص به نظر خواهید آمد.

 

4. در مورد شرایط غیر مستقیم توضیح دهید:

 

سیستم اتومبیل های مدرن بسیار پیچیده هستند ، تمام تلاش خود را بکنید تا مشتری خود را گیج نکنید. پس از تشخیص ، مشکل را در شرایطی توضیح دهید که مشتری بدون اینکه در مورد آنها صحبت کند ، مشکل به وجود آمده را درک می کند. امروزه مصرف کنندگان سریعاً متوجه این موضوع که شما سعی دارید چیزی غیر واقعی را به آنها تحمیل کنید، بنابراین سعی نکنید از کلمات بزرگ استفاده کنید تا آنها را در خرید چیزهایی که لازم ندارند، مجبور کنید.

به طور واضح و مختصر توضیح دهید که در هنگام روند انجام هر تعمیر ، چه قطعاتی لازم است. به یاد داشته باشید ، اکثر مردم پول لازم برای تعمیرات اساسی اتومبیل را ندارند، بنابراین مطمئن شوید که از طریق گزینه های مختلف می توانید هزینه ها را برای مشتریتان کنترل کنید. اگر مشتری در مورد هزینه تعمیرات در تنگنا است ، شما ممکن است بخواهید توضیح دهید که اگر مشکل برطرف نشود چه گزینه هایی برای جایگزینی وجود دارد.

 

5. برقراری ارتباط:

بسیاری از افراد برای ادامه زندگی روزانه خود به وسیله نقلیه خود متکی هستند. هنگامی که وسیله نقلیه آنها از کار می افتد، علاقه دارند بدانند که چه زمانی خودرو آنها دوباره شروع به کار می کند. این بدان معناست که آنها باید یک تخمین دقیق از زمان تحویل دوباره خودروشان همراه با به روز رسانی در طول فرایند را دریافت کنند.

به هر شکل، از  هر کانال ارتباطی که استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که شخصی برای پاسخگویی به سوالات مشتریان در دسترس است. استفاده از اعلان های هوشمند نیز بسیار کار ساز است تا شخصی در تیم شما بتواند سریعاً به پیام های مشتری ها پاسخ دهد. گزارشی از Convince & Convert نشان داد که 42٪ مشتریانی که با برند خاصی در رسانه های اجتماعی در تماس هستند ، انتظار دارند زیر 60 دقیقه به در خواست آنها پاسخ داده شود.

  1. توجه به بازخوردها:

 

یک راه آسان برای بهبود خدمات به مشتریان در گاراژ های تعمیرات خودرو ، توجه به آنچه مشتریان می گویند و نیاز دارند است. همه مشتریان شما با بازخورد هایی که از بیزینس شما دریافت می کنند، مستقیماً به سمت شما نمی آیند. مطمئن باشید که در سایت هایی مانند Facebook ،  Google my Business یا Yelp نظرات همه کاربران را مطالعه می کنند و آنها را با تیم خود به اشتراک می گذارند تا بتوانند خدمات بهتری را دریافت کنند.

 

پاسخ دادن به بررسی ها و فیدبک ها باید بخشی از استراتژی خدمات به مشتری شما نیز باشد. یک پاسخ عالی می تواند مشتری شما را تبدیل به کسی کند که پس از یکبار استفاده از خدمات شما باز هم برمیگردد و باعث می شود شما را به دوستان خود معرفی کند. در بعضی موارد ، صاحبین کسب و کار بعد از مراجعه به آنها ، بررسی های  منفی مشتریان را حذف یا ویرایش می کنند ک. به علاوه ، Google  ادعا می‌کند که پاسخ دادن به بررسی ها,  می تواند تأثیر مثبتی بر نتایج جستجوی محلی فروشگاه شما داشته باشد.

 

خدمت رسانی به مشتری را به یک ضرورت در بیزینس خود تبدیل کنید:

 

ظرفیت صنعت تعمیرات اتومبیل دقیقاً به اندازه افراد و وسایل نقلیه شان است. با یک برخورد معقول و پوشیدن لباس فرم حرفه ای، اولین تصور عالی را در ذهن مشتریان خود بسازید. به مشتری گوش دهید و تعمیرات را بر حسب درک آنها توضیح دهید. با ارتباطات به روز، دسترسی به اطلاعات را برای مشتریان راحت و سهل کنید و به نظرات  آنلاین مشتریان درباره شما و نوع کارکردتان توجه کنید. از این نکات استفاده کنید تا همه افراد در تیم شما به عنوان یک متخصص خدمات مشتریان باشند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لباس فرم حرفه ای و لباس کار، به صفحه لباس کار بن بیگی د روب سایت رسمی شرکت به آدرس https://benbeygi.com/work-wear مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند