راهنمای انتخاب رنگ برای لباس کار و لباس فرم اداری

راهنمای انتخاب رنگ برای لباس کار و لبا فرم اداری

تحقیقات روان شناسی نشان می دهد که حتی اگر شما در کمد لباستان انواع رنگ های مختلف لباس را داشته باشید ، همیشه یک رنگ لباس هست که شما با پوشیدن آن احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری دارید. این همان رنگی است که شخصیت شما را منعکس می کند. این مقاله به شما نشان خواهد داد که چگونه رنگ مورد علاقه تان ، شخصیت شما را در دید اطرافیان نشان می دهد. قبلا در مقاله‌ای تحت عنوان حرفه‌ای ترین راه برای انتخاب رنگ لباس نکات جالبی را در مورد انتخاب رنگ برای لباس کار و یا مانتو اداری مطرح کردیم که مطالعه کردن آن برای شما خالی از لطف  نیست. اما در این مقاله به صورت مصداقی وارد عمل می‌شویم و رنگ ها را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 1-  انتخاب رنگ مشکی

رنگ مشکی غالباً توسط دیگران به عنوان شاخصه ای از پرستیژ ، قدرت  ، جدیت و ذکاوت تلقی می شود. افرادی که به این رنگ علاقه دارند افرادی بلند پرواز ، هدفمند و حساسی هستند. رنگ مشکی به آن ها کمک میکند تا توجه را از ظاهر خود به شخصیتشان تغییر دهند زیرا خصوصیات درونی برای آن ها مهم تر است. شاید بتوان انتخاب اصلی بسیاری از شرکت‌ها برای لباس فرم اداری, رنگ مشکی باشد.

2- انتخاب رنگ قهوه‌ای

قهوه ای رنگ زمین و همچنین رنگی قابل اعتماد ، محکم و ثابت است. افرادی که به این رنگ علاقه دارند اندکی محافظه کار و به دنبال صلح ، ثبات و قدرت هستند. احترام به بزرگتر برای آنها حائز اهمیت است. دختری با پیراهن قهوه ای و یا مردی با ژاکت قهوه ای تصور یک فرد قابل اعتماد ، باهوش و منطقی را به شما می دهد. در مورد انتخاب رنگ قهوه‌ای به عنوان رنگ اصلی و یا رنگ زمینه در لباس کار باید به این نکته توجه کنید که اگر در کسب و کاری هستید که نیاز دارید در نگاه اول اعتماد مشتریان را به خود جلب نمایید و تاثیرگذاری لازم را داشته باشید, انتخاب رنگ قهوه‌ای, می‌تواند انتخاب مناسب و ایده‌آلی برای شما باشد

3- انتخاب رنگ آبی

تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد که رنگ آبی دارای تاثیرات آرامش بخش است. معمولاً رنگ آبی با اعتماد ، هوش ، کارایی و آرامش مرتبط است

تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد که رنگ آبی دارای تاثیرات آرامش بخش است. معمولاً رنگ آبی با اعتماد ، هوش ، کارایی و آرامش مرتبط است. فکر می‌کنید چرا در مهمترین و محبوترین وب‌سایت‌های شبکه اجتماعی مانند فیسبوک, رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی انتخاب شده است. دقیقاً دلیلش همین القای آرامش به مخاطب و ایجاد احساس راحتی است.

تناژ های مختلف رنگ آبی غالباً توسط افراد مهربان ، دلسوز ، مودب و حتی خجالتی انتخاب می شود. آرامش و شعف از ویژگی های بارز کسانی است که به این رنگ علاقمندند. انتخاب رنگ آبی به عنوان لباس کار بیمارستانی برای پزشکان و به طور کلی در مکان‌هایی که نیاز به القای احساس آرامش به طرف مقابل دارید, ایده‌آل خواهد بود. معمولاً اسکراپ‌های پزشکی از تناژ رنگ آبی انتخاب می‌گردند. به عنوان صحبت آخر در این بخش به شما توصیه می‌کنیم که اگر در مشاغل درمانی حضور دارید و در مرحله انتخاب رنگ برای لباس کارتان هستید, تناژ رنگ آبی را مد نظر قرار دهید.

4- انتخاب رنگ سبز

رنگ سبز معمولاً باعث ایجاد احساس خوب درون شما می شود. رنگ سبز به علت اینکه رنگی از دل طبیعت است منجر به ایجاد احساس آرامش و رضایت درونی می شود.

افرادی که به این رنگ علاقه مند هستند ، از نظر اجتماعی افرادی فعال و از نظر اقتصادی عموماً دارای ثبات هستند. از نظر شخصیتی این افراد مهربان و بسیار خوش قلب هستند. انتخاب رنگ سبز به عنوان رنگ سازمانی و همچنین رنگ مورد استفاده در البسه فرم, در موسسات غیر انتفاعی و عام المنفعه انتخاب به جا و مناسبی است. همچنین انتخاب رنگ سبز برای سازمان‌های حمایتی در حوزه محیط زیست هم معنا دار خواهد بود.

5- انتخاب رنگ بنفش

در زمان های گذشته ، رنگ بنفش غالباً نمایانگر طبقه مرفه ، ثروت و اشرافی گری بود. کلئوپاترا به اینکه علاقه زیادی به رنگ بنفش داشت ، معروف بود. در آن زمان فقط قشر ثروتمند و مرفه جامعه قادر به پوشیدن لباس هایی با تناژ رنگ بنفش بودند.

امروزه پوشیدن رنگ بنفش نشانگر خلاقیت و عشق به هنر است. افرادی که از این رنگ در پوشش خود استفاده میکنند  ، افرادی احساسی ، حساس ، رویاپرداز . پرشور هستند. این افراد معمولاً غیر قابل پیش بینی هستند و ارتباط با آن ها در عین حال آسان و دشوار باشد.

استفاده از رنگ بنفش در کسب و کارهایی که خدمات لوکس ارائه می‌دهند, طیف خاصی از مشتریانی دارند که از لحاظ موقعیت اجتماعی و اقتصادی نسبت به عرف جامعه بالاتر هستند, انتخاب رنگی ایده‌آل برای استفاده دز لباس کار است.

6-انتخاب رنگ قرمز

از رنگ قرمز با عنوان رنگ شور و قدرت یاد می شود. اگر می خواهید کسی را تحت تاثیر قرار دهید از این رنگ استفاده کنید. افرادی که به این رنگ علاقه دارند ، افرادی پر جنب و جوش ، با انرژی و فعال هستند.

7-انتخاب رنگ زرد

رنگ زرد تمرکز و توجه را افزایش می دهد به همین علت است که در تابلو های تبلیغاتی ، سایت ها ، علائم جاده ها و خطوط خیابان از آن استفاده می شود.

رنگ زرد رنگ خورشید ، شادی و خوشحالی است. تحقیقات نشان داده است که رنگ زرد تولید سراتونین را در مغز افزایش می دهد . متابولیسم را سرعت می بخشد و انرژی و حال و هوای محیط را بالا می برد. بعلاوه این رنگ تمرکز و توجه را افزایش می دهد به همین علت است که در تابلو های تبلیغاتی ، سایت ها ، علائم جاده ها و خطوط خیابان از آن استفاده می شود.

کسانی که به رنگ زرد علاقه دارند اغلب افرادی فعال ، خلاق ، رویا پرداز ، ماجراجو و علاقه مند به اکتشاف هستند.

8- انتخاب رنگ سفید

سفید نماد آزادی ، پاکی ، بی گناهی و سادگی است. به همین دلیل است که افراد به هنگام شروع مقطعی جدید در زندگی و یا کاری جدید از این رنگ استفاده می کنند.

کسانی که به این رنگ علاقه مندند افرادی قابل اعتماد و عاشق آزادی هستند و با خوشبینی به زندگی نگاه می کنند. این افراد معمولاً منظم و کمال گرا هستند و به آغاز کار های جدید علاقه مندند.

به طور کلی سفید از جمله رنگ هایی است که افراد مختلف با شخصیت های مختلف از آن استفاده می کنند. رنگی خنثی است و به ندرت دیگران را دفع می کند.

9- انتخاب رنگ صورتی

رنگ صورتی روشن نمایانگر گرما و آرامش و تاحدی زنانگی است. این رنگ تا حد زیادی می تواند آرامبخش باشد و به همین علت است که در بعضی از زندان ها از سایه روشن های این رنگ استفاده می شود تا سطح پرخاشگری را پایین بیاورد.

به گفته روانشناسان افرادی که عاشق رنگ صورتی هستند افرادی رومانتیک ، خوش بین و درستکار هستند. آن ها مهربانی را قدرشناسی می کنند و راحتی را بر هر چیز دیگری ارجحیت می دهند. انتخاب رنگ صورتی به عنوان رنگ اصلی در لباس کار و لباس فرم کسب و کارهایی که بیشتر با بانوان سرکار دارند, انتخاب جذابی است.

10- انتخاب رنگ نارنجی

رنگ نارنجی از طیف رنگ های گرم و شاد است که می تواند یک فضای جالب و جذاب را ایجاد کند. کسانی که به این رنگ علاقه دارند افرادی خوش بین ، پر انرژی و شاد هستند. آن ها از تغییرات با روی باز استقبال می کنند.  اگر در فضاهای استارتاپی حضو دارید و به فکر این هستید که برای تیم خود لباس کار تهیه کنید, انتخاب رنگ نارنجی یکی از گزینه های جدی به شمار می‌رود. البته اگر رنگ نارنجی را به عنوان رنگ اصلی لباس کار نمی‌پسندید, میتوانید به عنوان رنگ زمینه برای استفاده به عنوان خرج کار روی آن حساب کنید.

11- انتخاب رنگ خاکستری

خاکستری عنوان رنگ تعادل شناخته می شود و رنگی است که نه روشن و نه تیره است. خاکستری و سایه های مختلف این رنگ نمادی از آرامش و بلوغ است. این رنگ در میان مرد های میانسال و خانم های سالخورده بسیار رایج است اگر شخصی اکثراً از رنگ خاکستری در پوشش خود استفاده می کند به این معناست که تمایل زیادی به دیده شدن و جلب توجه ندارد و سعی می کند بی طرف باشد. انتخاب رنگ خاکستری برای لباس فرم, انتخاب بسیار مناسبی است. اگر علاقمندید در این مورد بیشتر بدانید می‌توانید مقاله انتخاب رنگ خاکستری برای لباس فرم را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند