راهنمای انتخاب و خرید لباس کار رستوران و لباس کار کافی‌شاپی

 

موضوع این صفحه در ارتباط با راهنمایی شما عزیزان همراه وب سایت بن بیگی, در ارتباط با خرید یکی  از دسته بندی‌های پر استفاده لباس کار؛ لباس کار رستورانی و لباس کار کافی شاپی است. اما برای اینکه دید بهتر و عمیق تری نسبت به موضوع پیدا کنید, اجازه بدهید تا با یک مقدمه کوتاه شروع کنیم و بحث را جلو ببریم.

راهنمای انتخاب لباس کار رستورانی و لباس کار کافی شاپی

حرفه‌ای‌هایی که در صنعت رستوران مشغول به کار هستند و تجربه کار بالایی در این صنعت دارند, بر خلاف تمام اختلاف نظرهایی که ممکن است در جزئیات این کسب و کار با هم داشته باشند ولی در بعضی از موارد کلی و اصولی, دارای عقاید و اعتقادات مشترکی نیز هستند.یکی از این اصولی که توسط تمام حرفه ای ها در این زمینه پذیرفته شده به این شرح است : سبک تزئین غذا و محیط رستوران و یا کافی شاپ, به اندازه طعم و کیفیت خود غذا در ادراک مشتری از کیفیت کار یک رستوران تاثیر گذار است.

برای اثبات این جمله, فرض کنید قصد دارید به همراه خانواده و یا دوستان برای صرف یک وعده غذایی به رستوران بروید و یا اینکه به همراه عزیزانتان برای نوشیدن قهوه, یک کافی شاپ را انتخاب می‌کنید. شاید اولین نکته‌ای که به محض ورود به محیط رستوران و کافی‌شاپ توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد, دکور رستوران و یا کافی شاپ خواهد بود. چینش میزها, هارمونی در نورپردازی ها و حتی موسیقی در حال پخش, میتواند بر ادراک اولیه مشتری در اولین برخورد با محیط رستوران تاثیرگذار باشد.

احتمالاً به محض ورود شما به محیط, البته اگر رستوران و یا کافی شاپ انتخابی شما, یک رستوران با کلاس و اسم و رسم دار باشد, سرپیشخدمت, بدون درنگ و بدون فوت وقت به استقبال شما خواهد آمد و شما را با توجه به تعداد نفرات و میزهای خالی و در دسترس, تا میز راهنمایی خواهد کرد. بنابراین دومین برخورد شما با محیط رستوران, ارتباط شما با سر پیشخدمت رستوران خواهد بود. در ارتباط دوم, عواملی مانند لحن کلام سر پیشخدمت, آشنایی سر پیشخدمت با آداب معاشرت, لباس کار سرپیشخدمت و هماهنگ بودن یا نبودت لباس فرم سایر پیشخدمت ها در قضاوت شما از کیفیت رستوران تاثیر گذار خواهد بود.

تا همین نقطه ای که برای شما توضیح دادم, قضاوت اولیه شما از کیفیت رستوران شکل خواهد گرفت. قضاوت شما میتواند از خیلی بد تا خیلی خوب متغیر و متفاوت باشد. یک مجموعه حرفه‌ای تا همین نقطه, موفق خواهد شد که نظر شما را به خودش جلب نماید. شاید بتوان اذعان داشت که تفاوت یک مجموعه حرفه‌ای و یک رستوران یا کافی شاپ آماتور در رعایت و دقت همین نکات باشد. نکاتی که سخت نیست ولی نیازمند ریز بینی و دقت روی جزئیات کار است.

با این مقدمه و رسیدن به این نقطه که در کسب و کارهایی مانند رستوران و کافی‌شاپ, حفظ ظاهر, همسطح با کیفیت خود محصول اصلی حائز اهمیت است, برویم به سراغ معرفی انواع لباس کار رستوران و کار کافی‌شاپ.

برای اینکه بتوانیم تمامی جوانب انواع لباس کار رستوران و لباس کار کافی شاپ را بررسی کنیم بهتر است مشاغلی که در این دو کسب و کار وجود دارد را بر اساس نوع شغل دسته بندی کنیم و سپس, نوع لباس کار مناسب برای هر دسته بندی شغلی را معرفی نماییم.

لباس کار سر پیشخدمت

لباس کار سر پیشخدمت

همانطور که در مقدمه هم به این موضوع اشاره کردیم, سرپیشخدمت, اولین فردی است که بعد از ورود مشتری به رستوران با او مواجه می‌شویم. لباس کار سرپیشخدمت باید نسبت به لباس کار سایر پیشخدمت‌ها کاملا متمایز و قابل تشخیص باشد. سر پیشخدمت وظیفه مدیریت سایر پیش خدمت ها را دارد و معمولا نسبت به سایر پیش خدمت ها از تجربه کار بالاتری برخوردار است. لباس کار سر پیشخدمت به صورت کلاسیک, معمولاً متشکل از پیراهن و شلوار و جلیقه است. استفاده از انواع پاپیون هم در لباس کار سر پیشخدمت مرسوم است و در بعضی از رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

لباس کار پیشخدمت

لباس پیشخدمت

پیشخدمت‌ها هم میتوانند از ترکیب پیراهن و جلیقه و شلوار استفاده نمایند. اما نکته ای که باید در نظر گفت,  این است که توجه داشته باشیم بهتر است اگر قصد داریم  از ترکیب یکسانی از نظر پیراهن و جلیقه و شلوار هم برای سر پیشخدمت و هم تمامی پیش‌خدمت ها استفاده کنیم, باید با استفاده از رنگ های مختلف, تفاوت ظاهری بین لباس کار سر پیشخدمت و پیش خدمت ها را مشخص کنیم. منظور از ایجاد تفاوت با استفاده از رنگ این است که مثلا پیراهن سر پیشخدمت به رنگ سفید باشد و پیراهن سایر پیش خدمت ها به رنگ دیگری باشد. ایده دیگر برای ایجاد تفاوت میان لباس کار پیشخدمت ها و سر پیشخدمت این است که مثلا جلیقه سر پیشخدمت دارای طرحی متفاوت از سایر پیش خدمت ها باشد.

 

لباس کار سرآشپز

لباس کار سرآشپز

سرآشپز, یکی از کلیدی ترین افراد در کسب و کار رستوران است. کیفیت کار و مهارت سر آشپز تاثیری مستقیم در موفقیت و یا عدم موفقیت کسب و کار رستوران دارد. آشپزخانه در واقع قلمرو حکومت سرآشپز است و قدرت وی در مدیریت این قلمرو, تعیین کننده خوب یا بد بودن خروجی آشپزخانه است. اگر یک کسب و کار رستورانی, آشپز ماهری دارد, مدیران و صاحبان یک رستوران تمام تلاششان را می‌کنند تا شرایط مورد نظر سرآشپز را فراهم بیاورند تا در بالابردن کیفیت به لو کمک کنند. یکی از روش‌هایی که میتوان احساس یکتا بودن و پر اهمیت بودن را به سرآشپز داد؛ ایجاد تمایز با استفاده از لباس کار آشپزی منحصر به فرد و زیباست. در بعضی از رستوران ها با مهمانان ویژه, سرآشپز شخصا برای گرفتن سفارش و صحبت در ارتباط با منو با مهمان ویژه به سالن می‌آید. حتی اگر احتمال این موضوع که یکی از مشتریان رستوران درخواست دیدار با سرآشپز را داشته باشد بسیار کم باشد ولی محال و دور از دسترس نیست. بنابراین برای آمادگی در مواجه با این چنین رویدادهای غیر منتظره‌ای هم بهتر است سرآشپز رستوران یک دست لباس کار آشپزی بسیار شیک در کمدش داشته باشد.

 

لباس کار آشپز

لباس کار آشپز

اگر سرآشپز را به عنوان فرمانده ارشد آشپزخانه در نظر بگیریم, بنابراین آَشپزها فرمانده‌های رده میانی به حساب می‌آیند. آن‌ها دقیقا طبق دستورالعمل ها و رسپی‌هایی که سرآشپز عمل مشخص می‌نماید, به فرایند طبخ و پخت و پز می‌پردازند. لباس کار تمام آشپزها باید متحدالشکل باشد. از نظر تنوع طرح, طرح‌های های زیادی در بازار وجود دارند. بنابراین برای انتخاب طرح لباس کار آشپزی, طیف نسبتا گسترده‌ای از الگوها وجود دارد. توصیه کلی در این زمینه, جدای از طرح و الگو که بیشتر به سلیقه افراد بستگی دارد, استفاده از رنگ‌های روشن و ترجیحا سفید است. انتخاب رنگ سفید برای کارهای پخت و پز آشپزخانه‌ای, پاکیزه بودن لباس کار را تضمین می‌نماید.

لباس آشپزی معمولا شامل پیراهن آشپزی, کلاه آشپزی, و شلوار کار است. استفاده از کلاه آشپزی در فرایند طبخ غذا از اهمیت زیادی برخوردار است. کلاه آشپزی به منظور اطمینان از فرایند بهداشتی بودن کار از ملزومات اساسی است.  برای انتخاب کلاه آشپزی که واقعا کارایی داشته باشد از انتخاب کلاه‌های آشپزی فانتزی و پف دار فاصله بگیرید و کالایی را انتخاب کنید که واقعا کارایی داشته باشد. کلاه ‌های آشپزی فانتزی معمولا کارایی لازم را ندارد.

 

لباس کار باریستا

لباس کار باریستا

باریستا فردی است که به صورت تخصصی کارش آماده ساختن انواع مختلف قهوه است. اگر کافی شاپی را میشناسید که به قهوه‌های خوش طعم و مطبوعش معروف است, این طعم و عطر دلپذیر را مدیون فردی است به اسم باریستا. طرح های متنوعی و بسیار جذابی برای لباس باریستا وجود دارد. در واقع یکی از جاذبه های کافی شاپ, باریستا و تنوع لباسی است که لباس باریستا دارد.  شما میتوانید برای مشاهده تنوع دسته بندی محصول لباس باریستا به این صفحه بروید.

مشاهده مدل‌های لباس باریستا

لباس کار نیروی خدمات

لباس کار خدماتی

نیروهای خدماتی, با توجه به شرح وظایفی که دارند به این صورت که بیشتر با مواد شوینده سر و کار دارند و قاعدتا لازم است که لباس کارشان به صورت مرتب شستشو شود, بهتر است لباس کارشان با پارچه ترگال دوخته شود. اگر نیروی خدماتی با مواد شوینده‌ای همچون وایتکس سر و کار دارند, بهتر است از رنگ سفید استفاده شود, چرا که رنگ های دیگر بر اثر برخورد با وایتکس رنگ پس می‌دهد و جلوه ی نامناسبی به کار می‌دهد.

 

 

انتخاب لباس کار مناسب برای کسب و کارهای رستوران و کافی‌شاپ میتواند بخشی از هویت و برند رستواران را شکل دهد. همانطور که در مقدمه مقاله هم به این موضوع اشاره کردیم, تعدادی از موارد به ظاهر جزئی وجود دارد که شاید به ذهن  افرادی که به اندازه کافی حرفه‌ای نیستند نیاید ولی همین موارد جزئی است که کمک میکند یک برند برای خودش اسم و رسمی داشته باشد و مشتریان برای صرف یک وعده غذایی و یا نوشیدن یک فنجان قهوه ساعت ها منتظر بمانند.

ما در شرکت طراحی لباس کار و لباس فرم بن بیگی, با تجربه ای چندین ساله در طراحی و تولید انواع لباس کار , با طیف وسیعی  از مشتریان در صنایع مختلف افتخار همکاری داشته‌ایم. تجربه ما با عزیزان شاغل در صنایع مختلف, موجب شده تا در دسته بندی‌های مختلف لباس کار به صورت تخصصی بر اساس نیازمندیهای تخصصی آن دسته بندی عمیق شده و به استانداردهای بالایی در این دسته بندی محصولات دست پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند