الگوی گان بیمارستانی

گان های پزشکی نوعی از انواع لباس کار بیمارستانی هستند که برای محافظت شخصی فرد در برابر تماس با مواد عفونی یا ویروس ها ، میکروب ها و بیماری ها استفاده می شوند. گان های پزشکی بخشی از استراتژی های کنترل عفونت ها و بیماری‌های واگیر دار محسوب می شوند. انواع مختلفی از گان وجود دارد. گان های یکبار مصرف اغلب به وسیله منسوجات غیر بافتنی تولید میشوند و در مقابل برای تولید گان های عادی انواع مختلفی از پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در ارتباط با  معایب و مزایای استفاده از استفاده از لباس یکبار مصرف بیمارستانی قبلا در مقاله‌ای در مجله سایت بن بیگی  به صورت تفصیلی مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله بر مبنای نیاز روز جامعه تصمیم گرفتیم که به معرفی چند الگوی گان پر مصرف بپردازیم.

پوشیدن گان می تواند در جلوگیری از انتقال بیماری, بویژه به بیمارانی که آسیب پذیر ترند و یا سیستم ایمنی ضعیف تری دارند مانند افراد سالخورده, بانوان باردار و کودکان کم سن و سال, و همچنین افراد حاضر در کادر درمان مانند پزشکان, پرستاران, حتی پرسنل حاضر در بخش های اداری و پشتیبانی و تاسیسات مراکز درمانی و بهداشتی موثر باشد.گان های پزشکی یکی از استراتژی های کلی به منظور مقابله با شیوع و همچنین کنترل عفونت به شمار میروند.

گان های در پزشکی انواع مختلفی دارند . از این میان می توان به گان جراحی ، گان ایزوله ، گان غیر جراحی و گان اتاق عمل نام برد.

انواع مختلف گان بر اساس کاربرد

به طور کلی می توان 4 سطح محافظتی را به نسبت کارایی گان ها برایشان قائل شد:

سطح 1: شامل حداقل ریسک است. می توان به گان هایی که برای مراقبت های سطحی و اولیه استفاده می شوند و یا گان هایی که به ملاقات کننده ها داده می شود اشاره کرد.

سطح 2: شامل ریسک کم است. از موارد استفاده این نوع گان ها می توان به استفاده به هنگام تزریقات ، استفاده برای بخیه زدن و یا استفاده در آزمایشگاه های آسیب شناسی اشاره کرد

سطح 3: با ریسک متوسط و کاربرد هایی مانند استفاده به هنگام تزریق های وریدی و استفاده در اورژانس ها

سطح 4 : با ریسک بالا که بیشترین کاربرد آن برای موارد جراحی و یا به هنگام مواجهه با بیماری های عفونی مشکوک می باشد

 

گان جراحی

گان های جراحی یک پوشش محافظ شخصی است که برای مراقبت از بیمار و همینطور پرسنل درمانی استفاده می شود تا از انتقال عفونت ها و ترشحات جلوگیری کند. نقاط بحرانی بدن که باید تحت پوشش و محافظت قرار بگیرد توسط استانداردهای بین المللی مشخص شده است . این مناطق شامل قسمت جلوی بدن از بالای شانه ها تا زانوها و دست ها از مچ تا بالای آرنج می باشد.

الگوی گان جراحی

 

 

گان های جراحی ایزوله

در مواردی که خطر آلوذگی زیادی وجود داشته باشد باید از این نوع گان ها استفاده شود. نقاط بحرانی این گان بیشتر است و به جز اتصالات و دکمه ها بقیه نقاط را شامل می شود.

 

گان های جراحی ایزوله

 

گان های غیر جراحی

این نوع گان ها نیز برای محافظت در زمان هایی است که میزان خطر آلودگی کم و یا حداقل باشد و در عمل های جراحی از آن ها استفاده نمی شود.

 

برای گان های پزشکی الگو های مختلفی وجود دارد . در این قسمت چند الگوی ساده گان را برایتان آورده ایم:

الگوی گان غیر جراحی

الگوی گان غیر جراحی الگوی گان غیر جراحی الگوی گان غیر جراحی

 

 

 

انوع مختلف لباس کار بیمارستانی با توجه به شرایط شیوع ویروس کوید 19 متقاضی زیادی پیدا کرده است. افزایش تقاضا برای لباس کار بیمارستانی, بسیاری از تولید کنندگان لباس کار را بر آن داشته تا در این شرایط به کمک کادر درمان بیایند و کشور را از واردات انواع لباس های محافظتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا, کمک نمایند. در چنین شرایطی حتی تولید کنندگان در واحد های تولیدی کوچک نیز می‌توانند نقشی موثر در این چرخه داشته باشند. شرکت بن بیگی با سالها تجربه در زمینه تولید انواع لباس کار نیز در این دوران در کنار کادر درمان خواهد بود و مفختر است اعلام نماید تمامی سفارشات برای تولید انواع مختلف لباس کار مورد استفاده کادر درمان در مراکز بهداشتی و درمانی را در اسرع وقت و با کمترین هزینه ممکن تولید می‌نماید و در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

One thought on “الگوی گان بیمارستانی

  1. فرزاد نقی یاسوری میگوید:

    سلام آیا امکان تهیه الگو (گان پزشکی و جراحی و کلاه م شلوار یکبار مصرف )برای خیاطی صنعتی از شما امکان پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند