بهترین شیوه مراقبت و نگهداری از لباس کار

در شرکت ها و کارگاه های صنعتی برای افزایش نظم سازمانی و همینطور مراقبت بیشتر از کارکنان از لباسهای فرم استفاده می شود که در برابر مواد شیمیایی و خطرات کار های صنعتی مقاوم بوده و عمر بیشتری دارند و همینطور در رستوران ها و بیمارستان ها از لباس کار های مخصوص آن رسته کاری استفاده می کنند.

هدف ما در این مقاله از سایت بن بیگی ،آموزش نحوه نگهداری از لباس کار است تا مصرف کنندگان این نوع محصول بتوانند از لباس خود به بهترین نحو استفاده کنند .از اینکه تا پایان با ما همراه هستید صمیمانه سپاسگذاریم.

 

نکات قبل از استفاده از لباس کار

در ابتدا میپردازیم به اینکه چرا باید در نگهداری لباس کار کوشا باشیم؟

کسانی که از لباس کار صنعتی استفاده می کنند همواره در معرض خطراتی مثل مواد شیمیایی و خطرات دستگاه های صنعتی هستند .به همین خاطر باید مداوم به لباس خود رسیدگی کنید تا در صورت بروز مشکل آن را تعمیر و یا عوض کنید .قبل از انجام کار حتما برچسب ها و مندرجات روی ظروف را با دقت بخوانید و از لباس کار و تجهیزات مناسب استفاده کنید .برای لباس کارهای بیمارستانی و رستورانی نیز باید به نکاتی توجه کنند که باعث ایمنی و تمیزی بیشتر در کار شود .کارکنان بیمارستان ها و رستورانها باید از کلاه استفاده و کنند و موهای خود را کاملا بپوشانند و همینطور استفاده از زیورآلات و ساعت مچی مجاز نمی باشد و اصلی ترین مورد این است که لباس دارای پارگی و یا شکاف برای عبور آلودگی نباشد .در ادامه به نحوه بررسی لباس کار میپردازیم .

 

شیوه بررسی لباس کار قبل از استفاده

مهمترین نکته قبل از استفاده از لباس کار بررسی آن است .در ابتدا سعی کنید به دنبال شکاف و یا پارگی بر روی لباس خود باشید . در صورت مشاهده این موارد سریعا به سرپرست اطلاع دهید .قبل از پوشیدن لباس کار جدید نیز حتما بدن خود را شستشو داده و چک کنید که لباس کار جدید عاری از هرگونه آلودگی باشد و در صورت نیاز لباس کار خود را شستشو دهید تا در آینده مشکلی به وجود نیاید .

 

نحوه شستشوی لباس کار

در ابتدا باید به نکته ای مهم اشاره کنیم که لباس کار های خود را بعد از مصارف همراه با مواد و سموم شیمیایی لباس های خود را جدا از لباس های دیگر اعضای خانواده نگه دارید. همینطور دقت کنید که در دسترس دیگران نباشد و هنگام جابجایی نیز حتما از دستکش استفاده کنید .

برای شستشوی لباس کار دقت کنید که :

  • جنس پارچه ی شما چیست .هر نوعی از پارچه های لباس کار نحوه شستشو خاصی دارد تا از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری شود .
  • سپس لباس خود را با آب فراوان گرم همراه پودر لباس شویی بشویید .
  • بعد از انجام شستشو به خشک کردن لباس میرسیم .توجه کنید که این مرحله بسیار مهم است زیرا اگر لباس خود را به خوبی آب نکشید میتواند محل مناسبی برای رشد انواع قارچ و باکتری ها باشد.
  • برای انجام بهتر این موضوع لباس های خود را بر روی بند و در معرض نور مستقیم خورشید آویزان کنید .

اگر لباس کار شما همراه با مواد شیمیایی بوده است حتما بعد از اتمام شستشو ماشین لباسشویی را نیز با آب فراوان و پودر لباسشویی شسته تا از به وجود آمدن رسوبات در دستگاه جلوگیری کنید.

 

چه اقداماتی بعد از استفاده لازم است؟

  • توجه کنید که لباس کار در مکانی به جز محیط کاری نباید استفاده شود به این دلیل که سبب می شود لباستان زودتر دچار فرسودگی شود .
  • بعد از اتمام کار لباس خود را بلافاصله شستشو داده و از کار کردن دوباره قبل از شستشو با آن بپرهیزید .
  • بعد از استفاده حتما بدن خود را بشویید تا اگر در هنگام کار پارگی بر روی لباس بوجود آمده و باعث ورود آلودگی شده است با این اقدام از بروز حادثه و بیماری جلوگیری کرده باشید .

 

خرید لباس کار مناسب

 برای خرید یک لباس کار مناسب ابتدا باید به نوع مصرف شخصی و سپس جنس پارچه مورد نظر دقت کنید .

پر استفاده ترین پارچه ها برای دوخت لباس کار ،پارچه های کجراه و ترگال می باشند ولی در بعضی از موارد از پارچه کتان 30 70 و یا کتان 100% استفاده می کنند . لباس کار ها از آپشن های مختلفی مانند سرشانه نارنگ و … بهره می برند که با توجه به تعداد آنها در قیمت تاثیر گذار می باشد  .

سایت بن بیگی دارای تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ لباس کار می باشد .به همین دلیل شما می توانید برای انتخاب مدل مورد نظر خود در صفحه محصولات لباس کار به جستجو بپردازید و برای خرید محصول مورد نظر با کارشناسان بن بیگی تماس بگیرید .

 

سخن پایانی

در انتها امیدواریم که شما مخاطبین گرامی توانسته باشید اطلاعات جدید و مفیدی به دانسته های خود اضافه کنید و با مراقبت و نگهداری مناسب از لباس کار خود تجربه ای لذت بخش از استفاده از آن داشته باشید و با توجه به شرایط و سلیقه ی شخصی لباس کار مورد نظرتان را انتخاب کنید .

از اینکه نظرات خود را با در میان میگذارید سپاسگزاریم .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند