چاپ و گلدوزی لباس کار و لباس فرم

لباس کار تبلیغاتی به نوعی از لباس کار گفته می‌شود که نشان, لوگو و یا مشخصه های تصویری برند روی لباس کار, چاپ و یا گلدوزی شده باشد. برای لباس کار تبلیغاتی دو کاربرد اساسی را میتوان متصور بود ؛ استفاده از لباس کار تبلیغاتی برای پرسنل و استفاده به عنوان نوعی هدیه تبلیغاتی. کارخانجات تولیدی و صنعتی , انواع مختلف فروشگاه های زنجیره‌ای , رستوران‌ها و انواع کارگاه‌های تولیدی , مخاطبین اصلی لباس کار تبلیغاتی هستند.
برای درج نشان, لوگو و یا هر مشخصه سازمانی بر روی انواع لباس کار دو راه حل اساسی وجود دارد. استفاده از گلدوزی و استفاده از چاپ . هر کدام از این راه حل ها(گلدوزی و چاپ) مزایا و معایب خودشان را دارند. انتخاب بین چاپ و گلدوزی مستلزم در نظر گرفتن موارد متعدد و مقایسه دقیق میان انتخاب های مختلف است. اگر شما هم در مرحله‌ای قرار دارید که برای درج لوگو و نشان تجاری روی لباس کار مد نظرتان, میان انتخاب بین انواع چاپ و گلدوزی مردد هستید, این مقاله برای انتخاب صحیح میان این دو انتخاب کمک کننده خواهد بود.
انواع چاپ پر کاربرد بر روی لباس کار تبلیغاتی عبارت است از چاپ دیجیتال , چاپ کاتری, چاپ سیلک . انواع گلدوزی نیز بر اساس میزان تراکم طرح گلدوزی متغیر خواهد بود و در اصطلاح کم سوزن و یا پر سوزن خواهد بود.
قبل از اینکه به سراغ مقایسه فاکتور به فاکتور میان چاپ و گلدوزی برویم, بهتر است در مورد انواع چاپ و گلدوزی بیشتر بدانیم تا با دیدی بازتر به مرحله بعد, یعنی مقایسه برویم.

انواع چاپ روی لباس کار

چاپ اسکرین

چاپ اسکرین
یکی از رایجترین روش‌های چاپ روی پارچه روش چاپ اسکرین است. در روش چاپ اسکرین, برای چاپ از صفحه های تحت فشار برای انتقال و نقش بستن رنگ استفاده می‌شود. در این روش به عنوان مثال اگر طرح مورد نظر شما داری پنج رنگ مختلف باشد, باید برای هر رنگ از یک صفحه رنگ مخصوص استفاده شود. لازم به ذکر است به این روش چاپ روی لباس کار, چاپ صفحه پرس نیز میگوییم.

مزایای چاپ اسکرین

• کیفیت بسیار بالا
• دوام بالا
• مقرون به صرفه برای تعداد زیاد

معایب چاپ اسکرین

• برای تعداد پایین اصلاً مقرون به صرفه نیست
• مشکل پس زمینه طرح برای رنگ های متضاد, مثلا اگر بخواهیم روی پس زمینه مشکی یک عکس چاپ کنیم, ابتدا باید یک پس زمینه سفید چاپ شود و سپس عکس مورد نظر روی پس زمینه چاپ گردد.

چاپ DTG

چاپ dtg

در این روش چاپ در عوض چاپ توسط صفحه‌های پرس, از روش جدیدتری استفاده می‌گردد. استفاده از این روش جدید موجب بالارفتن بسیار زیاد کیفیت می‌گردد, ولی در عین حال قیمت بالاتری نیز نسبت به چاپ اسکرین دارد. یکی دیگر از مزیت هایی که استفاده از این روش دارد, این موضوع است که طرح هایی که سایه دارد را نیز میتوان با استفاده از این روش چاپ به راحتی از کار درآورد. همچنین برای چاپ روی تیشرت های تیره رنگ, انتخاب روش چاپ DTG راه حل بهتری است و بهترین نتیجه را در محصول نهایی به همراه خواهد داشت.

مزایای چاپ DTG

• کیفیت بالاتر از روش چاپ اسکرین
• امکان پیاده سازی جزئیات طرح با دقت بالا
• مناسب برای چاپ طرح روی تیشرت‌های تیره رنگ

معایب چاپ DTG

• هزینه بالاتر نسبت به چاپ اسکرین
• زمانبر بودن فرایند چاپ نسبت به روش‌های دیگر

چاپ سابلیمیشن

 

چاپ سابلیمیشن
سابلیمیشن یک روش چاپی است که با استفاده از آن طرح را میتوان بر روی سطوح مختلفی, از جمله چوب, سنگ, کاشی و سرامیک و همچنین پارچه چاپ نمود. در چاپ سابلیمیشن که یکی از انواع چاپ دیجیتال است, از فرایند تصعید استفاده می‌گردد. در این روش از جوهر مخصوص برای چاپ طرح در مجاورت گرمای 180 درجه, توسط پرس استفاده میگردد. پرس‌های حرارتی مورد استفاده در این روش چاپ در انواع مختلفی وجود دارد. این پرس های مختلف در شکل های متفاوت, این امکان را ایجاد میکند که بتوان بر روی اشیاء مختلف, کار چاپ را انجام داد. یکی از مزایای بزرگ روش چاپ سابلیمیشن امکان استفاده از این روش برای کارهای تک میباشد. بنابراین برای انجام کار نیازی به سری دوزی نیست.

مزایای چاپ سابلیمیشن

• کیفیت بالا
• هزینه نسبتاً پایین تر نسبت به سایر روش‌های چاپ
• امکان استفاده از چاپ روی سطوح مختلف و با اشکال هندسی مختلف

گلدوزی

 

گلدوزی روی لباس کار
با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه ماشین های گلدوزی صورت گرفته, کیفیت گلدوزی روی انواع لباس کار و لباس فرم به صورت قابل ملاحظه‌ای در سال‌های اخیر پیشرفت کرده است. ماشین آلات جدید گلدوزی با سرعت و کیفیت بالاتر, کارایی به مراتب بیشتری را نسبت به ماشین آلات گلدوزی قدیمی ارائه می‌دهند. در یک دسته بندی عمومی میتوان انواع گلدوزی را به دو نوع اصلی گلدوزی با ماشین و گلدوزی بادست تقسیم بندی کرد. گلدوزی با دست معمولا برای کارهای خاص و سفارشی دوزی به کار میرود و در کارهای سری و برای استفاده در کارهای سری دوزی لباس کار و لباس فرم کاربرد چندانی ندارد.

گلدوزی با ماشین

در این روش, ابتدا طرح مورد نظر با استفاده از نرم افزارهای مخصوص طراحی, آماده می‌شود. بسیاری از ماشین‌های گلدوزی مدرن و جدید از فرمت فایل DST به عنوان فایل ورودی طرح استفاده می‌نمایند. فایل DST توسط نرم افزار اتوکد تولید می‌گردد. پس از وارد نمودن طرح, مشخص شدن تراکم سوزن مورد نیاز و فریم مورد نیاز کار, دستگاه گلدوزی شروع به کار می‌کند و کار را انجام می‌دهد.
ماشین های گلدوزی تنوع بسیار بالایی دارند و انواع مختلف آن دارای کاربردها و مقاصد مختلف گلدوزی می‌باشند. تعداد تراکم سوزن, ابعاد فریم گلدوزی, یک کله یا چند کله بودن از فاکتورهای مهم ماشین گلدوزی است.

انتخاب بین چاپ یا گلدوزی برای لباس کار تبلیغاتی

انتخاب اینکه برای لباس کار, از چاپ استفاده کنیم یا اینکه سراغ گلدوزی برویم, انتخاب سر راست و ساده‌ای نیست و با توجه به اینکه برای چه مقصودی می‌خواهیم از لباس کار استفاده کنیم در انتخاب بین چاپ و گلدوزی نقش مهمی دارد. اما با این وجود هدف در این مقاله امکان ارائه مقایسه با استفاده از شاخصه های مقایسه عینی است.با دو فاکتور میتوان بین چاپ و یا گلدوزی مقایسه انجام داد و بر اساس شرایط یکی از این دو گزینه را انتخاب نمود. قیمت و کیفیت

مقایسه قیمت چاپ و گلدوزی برای لباس کار تبلیغاتی

برای روشن شدن این مطلب باید به تعداد تیراژ توجه کرد. در تیراژ پایین ( کمتر از 50 عدد ) قیمت چاپ کمتر از گلدوزی خواهد بود. دلیل اصلی بالاتر بودن قیمت گلدوزی در تیراژ پایین, هزینه اولیه برای تهیه فایل کامپیوتری طرح گلدوزی است . این فایل کامپیوتری برای اجرای طرح (لوگو, آرم ) توسط دستگاه گلدوزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در تیراژ بالا هزینه گلدوزی برابر و یا حتی کمتر از چاپ خواهد بود, چرا که هزینه اولیه طراحی فایل کامپیوتری برای اجزای گلدوزی روی لباس کار تبلیغاتی روی کل تیراژ سرشکن خواهد شد.
همچنین اگر سفارش لباس کار تبلیغاتی شما از آن نوعی سفارشاتی است که هر چند مدت یکبار تکرار می‌شود,( به عنوان مثال هر شش ماه یکبار یک سفارش 70 تایی از لباس کار تبلیغاتی دارید) استفاده از گلدوزی از نظر قیمت هزینه کمتری نسبت به چاپ خواهد داشت. دلیل این موضوع این است که اگر طرح تعویض نشود و یا تغییر نکند دیگیر هزینه‌ای بابت فایل طراحی پرداخت نخواهید کرد.

مقایسه کیفیت گلدوزی و چاپ برای لباس کار تبلیغاتی

کیفیت را در سه بعد میتوان مقایسه کرد. 1-کیفیت از منظر طراحی گرافیکی (وضوح ) 2- کیفیت از منظر ماندگاری و دوام 3- کیفیت از بعد زیبایی
مقایسه کیفیت از منظر طراحی گرافیکی
اگر طرح مد نظر برای چاپ و یا گلدوزی شما یک لوگوی با جزئیات زیاد از نظر رنگ و فاکتورهای طراحی است, از نظر کیفیت گرافیکی و انعکاس دقیق ظرافت های طراحی لوگو , چاپ انتخاب بهتری است. به این دلیل که چاپ و مخصوصاً چاپ دیجیتال این قابلیت را دارد که دقیقا تمام ظرافت های طیف رنگی و جزئیات طراحی را پیاده سازی نماید. اما اگر لوگو و یا نشان تجاری مد نظر شما پیچیدگی خاصی ندارد و ساده است, گلدوزی و چاپ نسبت به هم برتری خاصی ندارند و حتی میتوان گلدوزی را ترجیح داد, چراکه حس بهتری را نسبت به چاپ به بیننده القا میکند و از نظر بصری گیراتر و جداب تر است.

مقایسه کیفیت از نظر ماندگاری و دوام

از نظر ماندگاری و دوام گلدوزی به مراتب از چاپ در وضعیت بهتری قرار دارد . چاپ هر چقدر هم که با کیفیت باشد, با گذشت زمان رنگ از دست می‌دهد اما در گلدوزی شاهد این موضوع نخواهیم بود.

مقایسه کیفیت از منظر زیبایی

بحث زیبایی کاملا به صورت سلیقه ای است و ممکن است بعضی افراد به گلدوزی گرایش داشته باشند و بعضی های دیگر به چاپ علاقمند باشد. اما اگر به صورت عمومی به این موضوع نگاه کنیم و تمام موارد دیگر را در این مقایسه در نظر نگیریم, گلدوزی زیبایی بیشتری دارد, البته به این شرط که نوع لباس کار تبلیغاتی شما برای انجام گلدوزی مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند