نکات مهم نحوه نگهداری لباس های اداری

یکی از بزرگترین دغدغه های مصرف کنندگان این است که لباس هایی که خریداری میکنند دارای طول عمر خوبی باشد و بتوانند سالهای متمادی از آنها استفاده کنند.از آن گذشته سعی می کنند تا با ظاهر و استایلی زیبا در دیدگان عموم ظاهر شوند و شیک پوشی و آراسته بودن برای آنها اهمیت زیادی دارند.

دو فاکتور اصلی که در این موضوع نقش مهمی ایفا می کنند عبارتند از جنس ،نوع دوخت لباس و دیگری نحوه نگهداری و مراقبت از لباس.تلاش ما در این مقاله از سایت بن بیگی بر این است که نکاتی را مطرح کنیم تا به شما در نگهداری هرچه بهتر از لباس هایتان کمک کند. تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم نحوه نگهداری لباس های اداری

 

نکات نگهداری لباس در کمد

کاور لباس

 

برای نگهداری لباس ها در کمد باید به نکات ظریفی توجه کنیم تا بتوانیم به بهترین نتیجه برسیم. در نگاه اول متوجه می شویم که تاریک و بسته بودن کمد مکانی مناسب و مستعد رشد انواع حشرات است. حشراتی که می توانند باعث نابودی و یا سوراخ شدن لباس های شما باشند .اصطلاحا به این حشرات بید و به لباسی که توسط آنها نابود شده بید زده گفته می شود.

برای جلوگیری از این موضوع افراد زیادی با توجه به چوب بکار رفته در کمد راه حل های مناسبی را ارائه می دهند ولی آسان و کم هزینه ترین آنها تهیه ی یک کاور مناسب برای محافظت از لباس هاست.

کاور لباس

قراردادن صحیح لباس

همه ی محصولات مانند کت و شلوار ،مانتو شلوار اداری و … چوب لباسی مخصوص به خود را دارند و برای این موضوع باید چوب لباسی ای متناسب با وزن و طول آنها تهیه کرد .برای مثال چوب لباسی مانتو باید به اندازه سرشانه آن باشد و بتواند وزن مانتو را تحمل کند .همینطور برای لباس هایی با قد بلند باید در نظر گرفت که به شکلی آویزان شود تا از برخورد آن با زمین جلوگیری و مانع چروک شدن آن بشود .و در آخر سعی کنید که لباس های خود را شسته و سپس در کمد قرار دهید زیرا که گرد و خاک لباس های کثیف باعث کثیف شدن لباس های دیگر نیز خواهد شد .

 

قراردادن صحیح لباس در کمد

اصول شستشو لباس ها در منزل

نحوه شستشوی لباس های مختلف باهم متفاوت است و نمی توان همه آنها را با یک رویه شست.

برای مثال با شستشوی کت و شلوار شروع می کنیم .در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که اگر کت و شلوار شما دارای لک و کثیفی نیست و فقط مقدار کمی از آن چروک است بهنر است از شستشوی آن صرف نظر کنید به دلیل اینکه شستشوی زیاد کت به بافت آن آسیب می زند و از عمر آن می کاهد. توصیه می کنیم برای کت و شلوار بجای شستشو آن در منزل آنها را به خشک شویی ببرید و یا بخارشویی کنید.پیش از شستشو به برچسب کت دقت کنید که علامت های روی آن دارای معانی مختلفی می باشند و به شما در شستشو بسیار کمک خواهند کرد.در ادامه راه های مختلف شستشوی اینگونه لباس هارا بررسی میکنیم.

شستشو کت و شلوار با دست

اگر نمیخواهید کت و شلوار خود را به دلایل متفاوتی مثل هزینه بالا به خشک شویی بدهید میتوانید دز این قسمت بیاموزید که چگونه آنها را با دست بشویید .اگر زمان زیادی از لکه ایجاد شده بر روی کت شما نگذشته است میتوانید به سادگی آن را بایک حوله خیس از بین ببرید. در غیر اینصورت میتوانید لکه را با آبی سرد و شوینده ای معمولی پاک کنید.برای لکه های روغن و چربیهای زیر یقه و دور گردن میتوان از پارچه ای استفاده کرد که آغشته به ترکیبی از آب و سرکه باشد.در بعضی از مواقع بر روی کت لکه ای دیده نمی شود ولی پرز ها باعث می شوند تا کت شما کثیف دیده شود .پیشنهاد ما در این مورد استفاده از ماهوت پاک کن است .نکته مهم این است که از شستشوی کت و شلوار با ماشین لباسشویی پرهیز کنید.

شستشوی کت و شلوار با دست

شستشو مانتو فرم اداری

این نکته در مورد مانتوهای فرم اداری نیز صدق میکند .به دلیل اینکه بافت پارچه مانتو های اداری نسبت به پارچه های دیگر ظریف تر می باشند .از طرفی در ساختار مانتو فرم از لایی ها و چسب های زیادی استفاده شده است و همین سبب می شود تا با استفاده از ماشین لباس شویی این چسب ها خاصیت خود را از دست بدهند و مانتو دیگر ظاهر زیبایی قبل را نداشته باشد .برای شستشو این مانتوها باید از شامپو و نرم کننده های مخصوص لباس استفاده کرد و استفاده از تاید و پودر لباسشویی باعث روشن شدن و تغییر رنگ لباس می شود . برای شستشوی مانتو های اداری تیره نیز باید از مشکین شوی استفاده کرد تا از روشن و کدر شدن مانتو جلوگیری کرد.

 

 

شستشو مانتو فرم اداری

 

مطمئن ترین راه شستشوی این لباس ها

بهترین و مطمئن ترین روش برای شستشوی لباس فرم تحویل دادن آنها به یک خشک شویی معتبر است .شاید با خود بگویید تحویل لباس ها به خشک شویی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست اما با توجه به مزایا و ویژگی های آن در گذر زمان بسیار صرفه اقتصادی دارد .در خشک شویی از روش قطبیت ملکول ها برای شستشو استفاده می شود .استفاده از شوینده های غیر قطبی باعث می شود که بافت لباس برخلاف شستشو با آب آسیب نبیند و همینطور لباس ظاهری زیباتر داشته باشد .از این روست که طول عمر لباس افزایش میابد و در بلند مدت نیازی به تعمیر ندارد و سپردن لباس به خشک شویی در دراز مدت مقرون به صرفه است .

نکاتی که هنگام استفاده از لباس باید به آنها توجه کرد

در این قسمت میخواهیم به نکاتی اشاره کنیم که اگر به آنها توجه نشود مبتوانند در ماندگاری لباس تاثیرات منفی ای داشته باشند .نوع فعالیت روزانه اصلی ترین دلیلی که باعث فرسودگی لباس کار می شود نوع فعالیت و نحوه استفاده شخص در طول روز می باشد .فعالبت های هر شخص در طول روز به دو دسته ی فعالیت های نرمال و فعالیت های شدید تقسیم می شوند .کسی که قصد استفاده از مانتوهای اداری و یا کت و شلوار را دارد بدون شک آنها را برای استفاده ای به جز ادارات و محل کار نمی خواهد .فعالیت هایی مانند انجام کار های دفتری و اداری پشت میز و انتقال اسناد در اداره ،فرسودگی خیلی کمتری نسب به فعالیت های شدید دارند .در ادامه فعالیت های شدید را مثالی بهتر توصیف می کنیم .با خود تصور کنید که مثل هرروز صبح از خواب بیدار شده کت و شلوارتان را پوشیده و راهی اداره می شوید .ناگهان ماشین پنچر شده و شما ناچارا مجبورید که لاستیک را عوض کنید .اینجاست این مرحله دشوار باعث فرسودگی لباسی خواهد شد که برای این کار تعبیه نشده است .به این ترتیب فعالیت های روزانه به این شکل در فرسوگی لباس تاثیر میگذارند .یا اگر برای دیر نرسیدن به جلسه ای تصمیم به دویدن بگیرید تعریق و کش آمدن لباس باعث آسیب هایی از این دست خواهند شد .

 

تاثیرات محیط و عوامل خارجی

در این بخش به مواردی میپردازیم که به نوع دیگری در طول عمر لباس تاثیر گذارند .برخلاف محیط آزاد و فضای باز هوای داخل ادارات و دفاتر کاری کاملا کنترل شده است .برای مثال شما هنگامی که در زیر نور آفتاب قدم میزنید و باد نسبتا شدیدی به سمت شما می وزد جزو مواردی است که تاثبر عوامل خارجی می تواند باعث فرسودگی لباس بشود . نور آفتاب اگر به مدت طولانی ای به لباس بتابد باعث می شود که بافت لباس آسیب ببیند و چروک پذیری آن بیشتر شود.این نکته در مورد کیف دوشی نیز صادق است .اگر به مدت زیادی در طول روز از کیف دوشی بر روی مانتو و یا کت خود استفاده کنید باعث سابیدگی و سایش در آن نقطه از لباس می شود .

 

موارد و توجهات قبل از استفاده از لباس ها

در استفاده قبل از لباس ها نکاتی وجود دارد که رعایت آنها هم کمکی به زیبایی و جذابیت آنها خواهد کرد هم می تواند در افزایش طول عمر آنها سهمی داشته باشد .قبل از استفاده از هر لباس اولین عیبی که به چشم می خورد ظاهر کثیفی است در شرایطی که لباس خود را به خوبی شسته اید .این ظاهر کثیف ارتباطی با شستشو و یا نحوه شستشو ندارد و دلیل آن هم وجود پرز هایی است که از تارهای شل شده ای که در هم گره خورده اند به وجود می آیند .استقاده از پرز گیر و ماهوت پاک کن می تواند راه حل مناسبی برای برای از بین بردن پرز ها باشد . در بازار انواع متفاوتی از پرز گیر ها وجود دارند که میتوانید با توجه به نیاز خود پرزگیر مناسب خود را تهیه کنید.اگر حس میکنید لباس های شما دارای الکتریسیته است بهتر از هرچه سریعتر این مشکل را با استفاده از یک پارچه آغشته به محلول نرم کننده و آب حل کنید تا الیاف لباس دچار آسیب نشود .

بعد از یکبار استفاده از لباس چه کنیم؟

یک عادت غلط که در بین همگان مرسوم شده است این است که بعد از استفاده از لباس به سرعت آن را اتو میزنند این باعث میشود  بوی بدی که در طول روز بر روی لباس نشسته تثبیت شود . همچنین بهتر است لباس خود را صاف و تا کرده در فضای ای که هوا جریان دارد و نه فضای بسته مانند کمد آویزان شود تا از بدبو شدن لباس جلوگیری .در این مورد همچنین می توان برای حفاظت از بوی بد محلولی از سرکه و آب را با پارچه ای نرم روی لباس کشید .برای صافی و زیبایی بهتر نیز یک پتو و یا پارچه ی سنگین روی آن قرار دهید .

 

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بن بیگی سعی کردیم تا نکات و مطالب مفیدی درمورد اصول نگهداری لباس برای شما عزیزان مطرح کنیم . امیدواریم که از این مطالب نهایت استفاده را ببرید و بتوانید به طول عمر و جلوه ی ظاهری لباستان کمک کنید .همچنین شما میتوانید برای بازدید از انواع مانتو ها و کت و شلوار اداری و همینطور محصولاتی که در این مقاله معرفی کردیم به صفحه ی محصولات سایت بن بیگی مراجعه کنید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند