پنج نکته بسیار مهم قبل از تهیه لباس فرم اداری

داستان لباس فرم اداری از کجا شروع شد

لباس فرم و اینکه چگونه استفاده از یونیفرم در یک مجموعه اداری , تجاری و … تبدیل به یکی از الزامات و شاخصه‌های حرکت به سمت برندینگ شد را میتوان در مفهوم عبارتی به نام western dress codes  جستجو کرد . اما اینکه این عبارت دقیقاً دارای چه معنایی است را در ادامه توضیح میدهیم .

در واقع western dress codes به مجموعه ای از قوانین به نوعی نانوشته و غیر الزام آور اشاره دارد که در آن مشخص می‌نماید که در شرایط مختلف و در موقعیت‌های مختلف (رسمی و غیر رسمی ) بهتر است از چه نوع پوششی استفاده نماییم. البته ناگفته نماند که این مجموعه قوانین بر اساس فرهنگ غربی و آداب و رسوم و شرایط زندگی ساکنان اروپا و آمریکا نگارش شده و شاید نتوان آن را به صورت 100 درصدی با فرهنگ شرقی تطبیق داد اما به هر حال دانستن آن خالی از لطف نیست و کما اینکه با پیش کشیدن بحث‌هایی مانند دهکده جهانی و موارد مشابه , تبدیل به استانداردهایی برای همه مردم دنیا نیز شده است .

لباس فرم اداری در ایران 

در کشور ما ایران هم با توجه به این نکته که در زمره کشورهای در حال توسعه در دنیا به شمار می‎رویم , پیروی از استانداردهای موجود در کسب و کار و صنعت نیز بیش از گذشته مورد توجه صاحبان صنایع و کسب و کارها قرار گرفته است. یکی از این استانداردها , رعایت استانداردهای مربوط به پوشش در محیط‌ کار و استانداردهای موجود در ارتباط با لباس کار است.

وقتی نگاهی به برندهای مطرح در کشور میکنیم , یکی از نکاتی که در همان نگاه اول جلب توجه می‌نماید پوشش مورد استفاده کارکنان آن برند است . در واقع با استفاده از یک پوشش و فرم منحصر به فردی نوعی تمایز در ذهن مخاطبان و مشتریان برند شکل می‌گیرد و اگر این انتخاب بر اساس اصول برندسازی انجام گرفته باشد به خاطر سپردن نام برند شما برای مخاطبان و مشتریان سهل الوصول تر خواهد شد. بنابراین بعد از تصمیم به تهیه لباس فرم برای کارکنان شرکت نکته حائز اهمیت بعدی چگونگی یک انتخاب درست است. در این مقاله به صورت خیلی خلاصه 10 نکته ای که باید در تهیه لباس فرم اداری مورد توجه شما قرار بگیرد را برای آگاهی بیشتر شما عزیزان همراه فروشگاه اینترنتی لباس بن بیگی آماده کرده‌ایم .

نکته اول : انتخاب پارچه مناسب

مهمترین متریال لباس فرم اداری و در حالت کلی هر لباسی جنس پارچه آن لباس است .برای انتخاب یک پارچه مناسب حتماً این نکات را مد نظر قرا دهید و سپس اقدام به انتخاب پارچه مناسب برای تهیه لباس فرم اداری تان بنمایید :

  • شرایط آب و هوایی :

با توجه به شرایط آب و هوایی هر جنسی از پارچه عملکردی متفاوت خواهد داشت. بنابراین با توجه به شرایط آب و هوایی که در آن قرارگرفته اید و با مشورت یک کارشناس واجد شرایط جنس پارچه ای را انتخاب نمایید که به بهترین شکل ممکن در شرایط آب و هوایی موقعیت جغرافیایی شما, بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

اگر در مناطق گرمسیر هستید با راهنمایی کارشناس باید پارچه ای را انتخاب نمایید که میزان تعریق بدن را به کمترین مقدار ممکن برساند و نوع دوخت و متریال مورد استفاده در پارچه به گونه ای باشد که قابلیت نفوذ هوا در آن وجود داشته باشد و به نوعی به میزان کافی خنک باشد.

برای مناطق کوهستانی بهترین انتخاب پارچه هایی از جنس الیاف طبیعی همانند پنبه و کتان البته با ضخامت بالاتر میتواند انتخاب بسیار مناسبی باشد چرا که منجر به حفظ گرمای بدن خواهد شد.

به عنوان مثال مانتوهای تولید شده از جنس فیونا, میتواند انتخابی مناسب برای استفاده به عنوان پارچه لباس فرم اداری می‌باشد.

  • نوع کاربری و شغل

 

زمانی که در ابتدای مقاله صحبت از لباس فرم اداری به میان آوردیم منظور اصلی ما لباس فرم اداری برای کارکنان محیط های اداری بود . اما اگر بخواهیم نگاهی منطقی تر به این موضوع داشته باشیم لباس کار  نیز به نوعی در همین دسته بندی قرار می‌گیرد. با این فرضیه یک شاخصه مهم دیگر به پارامترهای مهم برای انتخاب پارچه مناسب برای لباس فرم اداری اضافه می‌گردد : نوع کاربری و شغل .  حتما در انتخاب لباس فرم به نوع کاربری و شغل فردی که قرار است از لباس فرم استفاده نماید توجه کنید .

حتما معیارهای انتخاب پارچه برای فردی که قرار است کار پشت میز نشینی انجام بدهد با کارمندی که بیشتر زمان کاری اش را در محیط بیرون سپری میکند و در معرض نور خورشید , گرد و غبار و .. است متفاوت خواهد بود. در وصف اهمیت این نکته همین بس که فرض کنید به عنوان مثال اگر لباس آتش نشان ها ویژگی‌های ضد حریق نداشت ممکن بود چه اتفاقات ناگواری برای این عزیزان رخ بدهد.

 

3-فصل مورد استفاده

 

توصیه ما ب عنوان یک متخصص در بحث انتخاب لباس فرم اداری با توجه به شرایط جغرافیایی کشور عزیزمان ایران استفاده از لباس فرم اداری در هر فصل مخصوص همان فصل است. به این معنی که ایده‌آل ترین حالت ممکن این است : برای هر فصل با توجه به شرایط همان فصل, پارچه مورد استفاده در لباس فرم اداری  را انتخاب نمایید.

 

 

نکته دوم : راحتی

 

حتماً هنگام تهیه لباس فرم اداری  این نکته را مد نظر قرار دهید : راحتی در پوشش . اگر در انتخاب پارچه نکاتی را که مطرح شد را به درستی رعایت کرده باشید در این مرحله کار چندان دشواری را پیش رو نخواهید داشت .

تنها موضوع قابل توجه در این بخش توجه به این نکته مهم است که لباس فرم اداری لباسی است که قرار است کارمندان , همکاران , فروشندگان و … برای مدت نسبتاً طولانی در روز و در طول هفته بپوشند, پس بهتر است هنگامی که یونیفرم شرکت را به تن می‌کنند احساس راحتی داشته باشند و کاملاً از پوشیدن آن راضی و خشنود باشند .  کارمندان خشنودتر و راضی تر و البته راحت تر صد البته که عملکردی به مراتب بهتر و عالی تر از خود نشان می‌دهند.

 

نکته سوم : شیک باشید لطفاً

انتخاب پارچه مناسب و در نظر گرفتن راحتی کارکنان در لباس فرم اداری و لباس کار را میتوان در بحث پیش نیازها دسته بندی کرد و در این مرحله میرسیم به نکته مهم و بسیار قابل اعتنای داستان : شیک بودن.

اگر میخواهید بدانید لباس فرم اداری تان به اندازه کافی شیک هست یا خیر , ساده ترین راه حل این است که ببینید آیا کارمندان شما از پوشیدن لباس فرم احساس خوبی دارند یا خیر ؟ اگر فکر میکنند که با پوشیدن لباس فرم اداری شرکت به گونه‌ای خوش پوش و خوش تیپ تر به نظر می‌آیند پس در واقع لباس فرم اداری شما استانداردهای لازم شیک بودن را دارد . اما اگر در پاسخ به سوال شما, کارمندانتان در پاسخگویی مردد بودند, احتمالاً باید فکری به حال طراحی و رنگ و لعاب لباس فرم اداری‌تان بکنید.

برای اطمینان از شیک بودن لباس فرم اداری تان بد نیست که این نکات را در نظر بگیرید :

  • کمک گرفتن از یک طراح لباس مجرب
  • فصل بندی لباس فرم اداری ( استفاده از هر ست در فصل مشخص)
  • هارمونی بین طرح , رنگ و دوخت

به عنوان یک مثال مشخص, اگر لباس فرم اداری شما مانتو شلوار است , هارمونی بین طرح , رنگ , نوع دوخت و سایر موارد بین مانتو و شلوار یکی از موضوعاتی است که باید در بحث شیک بودن مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

 

نکته چهارم : یکپارچگی با برند : 

 

همان طور که در ابتدای مقاله هم خدمت شما عرض کردیم, اساساً یکی از اهداف به وجود آمدن لباس فرم اداری , حرکت به سمت برندینگ و برندسازی کسب و کار است . اهمیت برند در بالا بردن قابلیت به خاطر سپاری اسم شما در ذهن مخاطب است.

لباس فرم اداری شما معرف شخصیت برند و هویت برند شما است. انتخاب رنگ ها و تناسب آن با رنگ سازمانی شما , استفاده صحیح و به جا از لوگو ( در صورت لزوم) از جمله مواردی است که باعث می‌گردد یکپارچگی مناسبی بین برند و لباس فرم اداری شما ایجاد گردد.

شاید لازم باشد تا همین امروز نگاهی دوباره به لباس فرم شرکت بکنید و از هماهنگی لازم برند و لباس فرم اداری تان اطمینان حاصل کنید.

 

نکته پنجم : انتخاب صحیح پیمانکار مناسب 

بعد از طی کردن همه مسیر به مهمترین قسمت ماجرا یعنی انتخاب صحیح پیمانکار می‌رسیم . یک پیمانکار با تجربه و دارای صلاحیت قادر خواهد بود تمام نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کرده‌ایم را برای شما رعایت نماید. برای انتخاب صحیح پیمانکار برای تهیه لباس فرم اداری تان به نکات زیر توجه نمایید تا بهترین گزینه را از میان موارد متعدد انتخاب نمایید.

  • تجربه و پیشینه :

عامل تجربه در انتخاب پیمانکار نقش مهمی ایفا میکند. شرکتی که تجربه سالیان متمادی در بحث تولید لباس فرم  را دارد میتواند با اتکا به موارد موفقی که به انجام رسانده, پروژه شما را نیز با موفقیت به نتیجه برساند

  • تخصص

شرکتی که به صورت تخصصی کار لباس فرم انجام میدهد قطعا با اتکا به شناخت جامع تری که نسبت به تهیه  تولید لباس  فرم دارد و بازار آن ,انتخابی دقیق تر  و مناسب برای سپردن پروژه لباس فرم اداری شرکت شما به آن دارد.

 

3-پشتیبانی و پاسخگویی

بعد از اتمام پروژه تولید لباس فرم اداری یکی از مسائلی که فرق یک شرکت حرفه ای و آماتور را تعیین مینماید بحث پشتیبانی و پاسخگویی بعد از خرید است . بر طرف کردن و حل مشکلات ریز و درشت موجود در بحث سایز و سایر موارد از نکاتی است که بعد از خرید اهمیت زیادی پیدا میکند. بنابراین برای انتخاب درست پیمانکار تلاش کنید شرکتی را انتخاب نمایید که به بهترین شکل ممکن بعد از پایان پروژه به شما پشتیبانی میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند