انواع مانتو اداری پاییزه و زمستانی

در این مقاله از سایت بن بیگی تلاش می کنیم تا مطالب مفیدی درمورد انواع مانتو اداری پاییزه و زمستانی خدمت مخاطبین گرامی سایت ارائه کنیم و در مورد جنس پارچه و ویژگی ها و الگوهای مختلف این سبک از مانتو در فصل های سرد سال بیشتر صحبت 

کنیم.

              

معرفی مدل مانتو به سبک اداری

در ابتدا معرفی مختصری از مانتو های اداری خواهیم داشت و در ادامه به سبک مانتو اداری به اصطلاح گرم و مخصوص فصول سرد سال میپردازیم.

مانتو های اداری یک نوع از انواع لباس های رسمی مناسب بانوان محسوب می شود و امروزه با مدل و جنس های متفاوتی وارد بازار می شوند. یکی از دلایلی که باعث شده است این سبک از مانتو متمایز و به شدت پرطرفدار باشد این است که با این نوع پوشش در ادارات و محل کار، نظم خاصی در محیط  کار برقرار می کند و جلوه بهتری از پوشش پرسنل در نظر مشتریان را به دنبال خواهد داشت و همچنین در مدیریت پرسنل برای مدیران تاثیرات مثبتی را خواهد داشت و همچنین بحث ایمنی در محیط کار را هم پوشش میدهد.

مانتو شلوار اداری پاییزه و زمستانه

ویژگی اصلی مانتو شلوار اداری مخصوص فصول سرد

مهمترین ویژگی مانتوها که آنها را از هم متمایز می کند جنس پارچه ی آنها است.

پارچه هایی که برای فصل پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرند  به مراتب از دیگر پارچه ها  ضخیم تر هستند و اصطلاحا  گِرَماژ بیشتری دارند تا بتوانند مقاومت خوبی در برابر سرما داشته باشند. در نتیجه مهمترین خصوصیت یک مانتو مناسب برای فصل های سرد سال پارچه و جنس آن است.

سایر ویژگی های تاثیرگذار

یکی از ویژگی های که شاید توجه زیادی به آن نمیشود قد مانتو اداری است. قد مانتو یکی از خصیصه هایی است که نمیتوان آن را از ویژگی های اصلی برای گرما دانست ولیکن نمیتوان اثر آن را نیز نادیده گرفت. برای مثال مانتویی با قد 100 به مراتب گرمای بیشتری را نسبت به مانتوی با قد 80 دارند.

مانتو شلوار اداری زمستانی و پاییزه

آستر مانتو اداری چیست

مورد بعدی آستر و لایی است. کاربرد اصلی آستر برای کمک به نمای داخل مانتو اداری است که با استفاده از آستری در انواع مدل های ساده و طرح دار و رنگ بندی های گوناگون باعث میشود مانتوی ما بسیار شیک و زیباتر به چشم آید و همچنین باعث کاهش اصطکاک لباس های پوشیده شده در زیر مانتو با قسمت داخلی مانتو مانند لایی پیش و لایی پشت و قسمت دوخت سردوز ها میشود و از آسیب رسیدن به این نقاط جلوگیری میکند.

از آن گذشته این آستر با ضخیم تر کردن لایه پارچه مانتو به گرمایش مانتو کمک می کند.

لایی مانتو اداری چیست

 لایی در واقع برای ایجاد قوام و ایستادی پارچه و افزایش مقاومت پارچه در طول زمان استفاده بکار میرود. لایی ها انواع بسیار گوناگون و در برند های مختلف مانند لایی پرشین، لایی حریر، لایی فرانسوی و غیره در بازار موجود میباشد و همچنین در گرماژهای مختلف 60 گرم، 70 گرم، 80 گرم و 90 گرم بنا به مدل و کیفیت محصول مدنظر تولیدی و طراح لباس متفاوت میباشد.

 

مناسب ترین مدل برای این نوع مانتو ها

برای انتخاب مدل مناسب باید به شکل و سبک آن توجه بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم گرم ترین مدل را انتخاب کنیم.

برای مثال مانتو هایی که از ویژگی روهم گرد استفاده می کنند می توانند گزینه ی خوبی به حساب بیایند به دلیل اینکه جلوی مانتو را حجیم تر می کنند و درعین حال حس گرمای بیشتری را انتقال می دهند.

سبک بعدی ای که می توانیم به آن اشاره کنیم مانتو به همراه یک محصول مکمل است.

در این سبک نمونه هایی ارائه کرده ایم  علاوه بر مانتو لایه دیگری ان را تکمیل می کند  که در گرم نگه داشتن بدن نقش به خصوصی را ایفا می کند. مانتو همراه شومیز و مانتو به همراه جلیقه نمونه هایی از این سبک هستند که با توجه به سلیقه شخصی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه مطلب به سراغ پارچه های مناسب برای این نوع مانتو می رویم.

مانتو شلوار اداره زمستانی و پاییزه1

پیشنهاد بن بیگی برای پارچه ی این نوع مانتو

1.پارچه بزیاق

یکی از پرطرفدارترین و مرغوب ترین پارچه ها برای دوخت مانتوهای اداری پارچه بزیاق ترک می باشد.

پارچه بزیاق بافت ریزی دارد ، چروک نمی شود و در برابر شستشو مقاوم است.

این پارچه ،پارچه ای سبک با تراکم بافت بالا که سبب می شود مانتویی که با بزیاق دوخته می شود دارای ایستایی فوق العاده ای باشد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که مصرف کنندگان را مجذوب این پارچه می کند این است که در استفاده طولانی مدت پرز نمی دهد و قابلیت کشسانی خوبی دارد.

لباس های اداری به دلیل اینکه ساعات طولانی ای پوشیده می شوند باید با پارچه ای دوخته شوند

که در برابر شستشو مقاوم باشد و همچنین باید لطیف و راحت باشند تا در طول روز مصرف کننده احساس خستگی نکند

از این رو پارچه بزیاق با توجه به ویژگی های متعددی که برشمردیم از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

                                 

2.پارچه مازراتی

پارچه مازراتی از انواع  پارچه های کرپ است. این پارچه بافت ضخیم و پرتراکمی دارد و در بین پارچه های کرپ از همه ضخبم تر است به همین دلیل میتواند کارایی خوبی در فصول سرد سال داشته باشد. مازراتی در برابر شستشو مقاوم است و پرز نمی دهد.

این پارچه به دلیل ضخامت زیادی که دارد ایستایی خوبی به لباس می دهد و بسیار خوش دوخت است و همچنین دارای رنگ بندی  متنوع و سطحی صاف و لطیف است. که باعث رضایت مصرف کنندگان این پارچه می شود.

پارچه مازراتی به دلیل ضخامت مناسب ، کشسانی نسبتا بالا ، عدم آب رفت و چروک می تواند انتخاب مناسبی برای دوخت مانتو اداری باشند.

                             

3.پارچه گاباردین

پارچه گاباردین محصول دیگری از پارچه های کرپ است. این پارچه از جنس پنیه خالص و یا به صورتی ترکیب پنبه با پلی استر است و در بعضی از مواقع با پشم بافته می شود . این پارچه با وجود تراکم بالا در بافت خود در برابر سایش ها مقاوم است و دوام بالایی دارد . یکی دیگر از شاخصه های مثبت این پارچه این است که به دلیل متراکم بودن بافت ان ایستایی خوبی دارد و همینطوردر برابر چروک شدن مقاوم است.

گاباردین برای استفاده در روزهای بارانی انتخاب مناسبی است به دلیل اینکه ضد آب است .

اگر پارچه گاباردین مد نظر شما جنسی پشمی دارد باید به این نکنه توجه کنید که پشم به حرارت و گرما حساسیت نشان می دهد به همین دلیل این نوع پارچه باید به روش خشک شویی شسته شوند.

نکته دیگر درمورد این پارچه این است که از لحاظ نوع بافت بسیار به پارچه بزیاق شباهت دارد.

                               

4.پارچه فاستونی

پارچه دیگری که می توان برای دوخت مانتو اداری از آن استفاده کرد پارچه فاستونی است.

در بافت پارچه فاستونی درصدی از پشم و نخ طبیعی و در برخی از مواقع همراه با الیاف مصنوعی مثل پلی استر و نایلون  استفاده می شود. مزیت هایی که پارچه فاستونی نسبت به پارچه های پشمی دارد این است که این پارچه ظریف و نرم است و برخلاف پارچه پشمی در برابر آب و باران مقاوم است و هوا را در خود نگه داشته و عایق سرما است. پارچه فاستونی با درصد بافت های متفاوت وارد بازار می شود و انواع متفاوتی دارد که هر کدام از انواع این پارچه برای دوخت بعضی از لباس ها مناسب تر هستند. این پارچه سازگاری خوبی با محیط دارد و به راحتی شسته می شود و چروک پذیری نسبتا خوبی دارد.

ولی مشکل پارچه فاستونی این است که کشسانی کمی دارد. از این رو برای دوخت کت مناسب تر از منتو است

نوعی از این پارچه وجود دارد که کاملا با الیاف مصنوعی بافته شده است به این پارچه شبه فاستونی می گویند که هیچکدام از مزایای فاستونی را ندارد.

                                

انتخاب و خرید پارچه و مانتوی مناسب شما

شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنس پارچه و مدل مانتو مد نظرتان از طریق برقراری تماس با کارشناسان بن بیگی برای انتخاب و خرید مانتوهای اداری با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا اقدام کنید.

                                 

سخن پایانی

در این مقاله  تلاش کردیم که انواع جنس و مدل مانتو های پاییزه و زمستانی را به شما معرفی کنیم و شما را در زمینه انتخاب کار مناسب خودتان یاری کنیم .س

امیدواریم این مطالب در انتخاب یک مانتوی مناسب به شما کمک کند و مفید واقع شود .

از اینکه نظرات خود را درمورد خرید های قبلی و همچنین کیفیت این مقاله در انتهای این پست با ما در میان می گذارید صمیمانه سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند