علائم شستشوی لباس | معنای لیبل‌های روی لباس را بدانیم

معنای علائم روی لباس
دانلود علائم شستشوی لباس

علائم روی لباس‌ها و معنی آنها

در این مقاله از سایت بن بیگی به بررسی علائم شستشوی لباس و نماد های چاپ شده بر روی لباس می پردازیم و این موارد را بررسی می کنیم که چگونه باید به کمک آنها لباس مورد نظر خود را بشوییم تا از طول عمر بیشتری بهره ببریم و بتوانبم از لباس خود به بهترین شکل استفاده کنیم و نکات مهم نگهداری لباس اداری را بررسی کنیم.

اگر بخواهیم با یک دید کلی به انواع علائم گریزی داشته باشیم، علامت هایی که دارای شکل مربع می‌باشند به معنای خشک کردن می‌باشند، علامت مثلث مربوط به سفید کننده ها، علامت دایره مربوط به شستشو، خط های زیر هر علامت به معنای شدت شستن به صورت ملایم است.

این نمادها بر روی برچسب هایی که به لباس متصل هستند به عنوان برچسب مراقبت نشان دهنده این است که چگونه یک پوشاک خاص در عین حفظ کیفیت و دوام، به بهترین نحو شست و شو می‎شود که بن بیگی به آن پرداخته است. در ابتدا سعی کنید این علامت ها و نماد ها را پیدا کنید و در جداول زیر به دنبال آن بگردید. با دانستن این علائم شستشوی لباس به راحتی میتوانید راه حل از بین بردن لکه روی لباس رنگی را بیابید. همچنین اگر لباس خود را با قهوه لک انداختید, توصیه میکنیم مقاله 10 روش پاک کردن لک قهوه از لباس را مطالعه نمایید. ادامه‌ی مطلب به شرح معنی علائم شستشوی لباس اختصاص دارد و بهترین روش شستشو انواع لباس با علامت های مختلف را توضیح می‌دهیم.

در ادامه هر علامت را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد و با معنی نوشته های روی لباس بیشتر آشنا خواهیم شد. تا پایان با ما باشید.

علائم خشک کردن لباس

علامت جهانی و شناخته شده برای خشک کردن لباس به صورت طبیعی، یک مربع ساده است. اگر مربع دارای یک خط افقی در درون خود باشد، به این معنی است که امکان دارد لباس تغییر شکل بدهد و باید آن را کاملا صاف پهن کنید.

علامت مربع با یک خمیده داخل آن یعنی که شما می توانید آن لباس را در هوای آزاد خشک کنید.

خشک کردن قطره ای اصطلاحی است که برای توصیف نوع خاصی از روش خشک کردن پارچه یا لباس استفاده می شود. در این نوع خشک کردن سریع و آسان بدون نیاز به ماشین است. این اصطلاح همچنین می‌تواند به یک دستورالعمل مراقبت ویژه برای لباس‌ها اشاره داشته باشد که توصیه می‌کند آنها را با آویزان کردن آن‌ها در هوای خشک به جای استفاده از خشک‌کن، خشک کنید.

بهترین روش برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس توجه به علامت های درج شده بر روی برچسب لباس است. اگر به تمامی علامت های خشک کردن دو خط مورب در قسمت بالا سمت چپ اضافه کنیم معنی آنها به این تغییر می‌کند که باید تمامی این دستورات را در سایه انجام دهیم.

علائم شستشو خشک کننده طبیعی
علائم خشک کردن طبیعی

علائم اتو کردن پارچه و لباس

در ادامه بررسی علائم شستشوی لباس به علامت های مربوط به اتو کردن می‌رسیم. اگر علامت اتو بر روی لیبل یک لباس وجود داشت شما مجاز هستید که آن لباس را اتو کنید و با اتو کردن لباس مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید. اما اگر علامت اتو با یک ضربدر روی آن وجود داشت یعنی اگر این لباس را تو بزنید احتمالا پارچه لباس خراب و دچار مشکل خواهد شد.

در قسمت اتو کردن سه علامت دیگر برای کمک به ما در اتو زدن هرچه بهتر لباس وجود دارد. تفاوت این سه علامت در تعداد نقاط آنها است که اتو با 1 نقطه یعنی این لباس باید با دمای 110 سانتی گراد درجه اتو شود. علامت اتو با دو نقطه یعنی لباس باید یا دمای 150 درجه سانتی گراد اتو شود. و در نهایت علامت اتو با سه نقطه یعنی لباس باید با 200 درجه سانتی گراد اتو شود.

علائم اتو کردن لباس
علائم اتو کردن لباس

علائم مربوط به خشک‌شویی پارچه و لباس

نماد دایره یر روی اتیکت لباس به معنی قابلیت خشک‌شویی می‌باشد. حرف F در دایره بیانگر این است که خشک‌شویی باید با حلال های هیدروکربنی (HCS) انجام شود. 1 خط بر زیر علامت دایره به این معنی است که به صورت ملایم باید خشک‌شویی شود. 2 خط بر زیر علامت دایره یعنی باید خیلی ملایم تمیز شود. جرف P در داخل دایره اجازه می‌دهد که شما با حلال های تتراکلرواتیلن (PCE) لباس خود را خشک شویی کنید. اگر حرف A در وسط شکل دایره به این معنی است که استفاده از مواد شوینده مانعی ندارد. علامت ضربدر بر روی دایره نیز به معنی این است که لباس نباید خشک‌شویی شود.

علائم خشک شویی لباس
علائم خشک شویی لباس

علائم مربوط به تمیز کردن مرطوب

در ادمه معنی علامت های روی لباس حرف W در دایره به معنی تمیز کردن مرطوب لباس است. 1 و 2 خط در زیر دایره به ترتیب به معنی شست و شو ملایم و بسیار ملایم است. و علامت ضربدر بر روی آن به معنی این است که به صورت مرطوب تمیز نکنید.

علائم تمیزکردن مرطوب
علائم تمیزکردن مرطوب

علائم شستشوی لباس

علامت شستشوی لباس یک تشت آب است که به شما اجازه می‌دهد این لباس را بشویید. علامت ضربدر بر روی تشت آب یعنی شما نباید این لباس را بشویید. و اعداد مختلف در تشت آب نمایانگر درجه آبی است که بهتر است شما استفاده کنید تا لباس به بهترین شکل شسته شود این اعداد شامل 30، 40، 50 و 60 می‌شوند که اگر به آنها دقت کنید بهتر است. تعداد خط های زیر تشت آب نیز بیانگر میزان ملایمتی است ه باید در شستن لباس رعایت شود. یک خط یعنی به صوت ملایم و دو خط یعنی شستشو باید خیلی ملایم انجام شود. علامت دست نیز در تشت به نشانه این است که حتما باید با دست شسته شود. شما می‌توانید با دانلود علائم شستشوی لباس به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

علائم شستشو لباس
علائم شستشوی لباس

علائم مربوط به سفید کننده ها

علامت مثلث روی لباس زارا یعنی در صورت نیاز می‌توانید از مواد سفیدکننده در این لباس استفاده نمایید. معنی علامت ضربدر بر روی لباس روی مثلث به معنی ممنوعیت و عدم اجازه استفاده از سفیدکننده برای شستشو است. قرار داشتن حروف Cl در داخل مثلث یعنی استفاده از سفیدکننده‌هایی که کلر دارند مجاز است. خط مورب در داخل مثلث برعکس حروف Cl نشان‌دهنده ممنوعیت استفاده از سفیدکننده‌های کلردار در شستشو می‌باشد.

علائم سفیدکننده های لباس
علائم سفیدکننده های لباس

علائم مربوط به خشک کن چرخشی

نماد یک دایره در داخل یک مربع نشانه خشک کن چرخشی یا همان خشک کن ماشین لباسشویی است که اگر یک علامت ضربدر بر روی آن باشد یعنی نباید از این نوع خشک کن استفاده شود. یک نقطه در داخل آن بیانگر دمای پایین است. دو نقطه به معنای دمای معمولی برای خشک کردن است.

علائم خشک کننده چرخشی
علائم خشک کننده چرخشی

پایان و جمع بندی

در این مقاله راهنمای شستشوی لباس و آموزش برطرف کردن لکه لباس را توضیح دادیم و سعی کردیم علائم شستشوی لباس، جزئیات و نحوه استفاده از علامت های روی لباس را به بهترین شکل شرح دهیم. شرکت های تولیدی لباس ها به دلیل اینکه خود تولید کننده هستند کیفیت پارچه و نکاتی که باید رعایت شود تا لباس سالم بماند و طول عمر بالایی داشته باشند را می‌دانند و آنها را بر روی برچسب های یقه لباس درج میکنند تا شما عزیزان بتوانید به راحتی لباس خود را شسته و از آن در مدت طولانی ای استفاده کنید بدون اینکه خراب شود و یا مشکلی برای آن به وحود بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با پر کردن فرم نظرسنجی به ما کمک کنید تا در ارائه خدماتی بهتر تلاش کنیم

فرم درخواست تماس با من

راهنمای فرم

⚫ این فرم جهت درخواست شما از کارشناسان ما برای برقراری تماس می باشد

⚫ در اولین روز کاری و در ساعت اداری منتظر تماس ما باشید

⚫ فیلد های دارای * الزامی می باشند